به گزارش ایرنا، دانشگاه زنجان که پیش از این حداقل 2 طرح آن در خصوص تثبیت ژن چهارقلوزایی در گوسفند نژاد افشار و استخراج با بیشترین خلوص مواد معدنی برد جهانی یافته است، از سال گذشته و امسال، موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان را به طور جدی دنبال می کند.
هم اکنون طرح تثبیت ژن چندقلوزایی گوسفند افشار همین دانشگاه که با کمک سازمان جهاد کشاورزی اجرا شد، شکل تجاری یافته و دامداران زنجانی از آن استقبال می کنند و حتی به عنوان یکی از طرح های اشتغالزایی پارسال و امسال در بخش کشاورزی مطرح شده است.
زنجان با برخورداری از 70 درصد صنایع روی ایران و داشتن غنی ترین معدن سرب و روی خاورمیانه در انگوران، موضوع فرآوری مواد معدنی با بیشترین خلوص را هم با جدیت در قالب طرح های صنعتی دنبال می کند و زنجان استان آزمایشی و نمونه آن محسوب می شود.
با این حال رئیس دانشگاه زنجان یکی از مهمترین برنامه های سال جاری این دانشگاه را حمایت از شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: هم اکنون این دانشگاه 29 شرکت مستقر در مرکز رشد خود دارد.
سید محسن نجفیان در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: از برنامه های مهم دانشگاه افزایش تعداد این شرکت ها است، زیرا اعتقاد داریم تقویت چنین مراکزی باید از دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری آغاز شود.
وی اظهار کرد: بر همین اساس سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان برای آماده سازی 14 سوله به منظور استقرار شرکت های دانش بنیان در اختیار دانشگاه قرار داد.
نجفیان تاکید کرد: هم اکنون عملیات اجرایی این 14 سوله با سرعت قابل توجهی به پیش می رود و تلاش می شود تا در سال جاری به بهره برداری برسد.
رئیس دانشگاه زنجان اضافه کرد: مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه بیش از 14 سال قدمت دارد و بناست با قدرت از آن برای افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان حمایت شود.
معاون پژوهشی دانشگاه زنجان هم ضمن تایید و تاکید بر سخنان رئیس این دانشگاه گفت: دانشگاه زنجان از 2 سال قبل مجوز راه اندازی مرکز آپا را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرده است.
ابوالفضل جلیلوند این مجوز را فرصتی برای تامین امنیت فضای سایبری استان به کمک شرکت های دانش بنیان خواند و اعلام کرد: هم اکنون متولی این کار، دانشگاه زنجان است و از شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه امنیت شبکه حمایت می کند.
وی اضافه کرد: در همین زمینه سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات11میلیارد ریال حمایت مستقیم از این دانشگاه داشت.
دانشگاه زنجان هر ساله بیش از 10 هزار دانشجو دارد و دانشگاه مادر این استان محسوب می شود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.