به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکهزار و 314 پایگاه کار جمع آوری فطریه و کفارات روزه داران زنجانی را بر عهده داشتند که تاکنون 25 میلیارد ریال زکات فطره در این استان جمع شد.
وی اظهار کرد: زکات فطره جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری و مساجد از طریق ائمه جماعات و هیات امنا در بین نیازمندان همان محله توزیع شده و همه ساله این روند انجام می شود.
صفری افزود: طبق هماهنگی با بانکهای عامل نیز زکات فطره و سایر وجوهات جمع آوری شده در پایگاههای روز عید سعید فطر به حساب نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز واریز شد.
این مسئول ادامه داد: فطریه و تمامی کمک های مردمی نیکوکاران هر شهرستان در بین نیازمندان و مستمندان همان منطقه توزیع می شود و ارائه خدمات به مدد جویان تحت حمایت کمیته امداد استان نیز بر اساس سیستم نیاز سنجی انجام می شود که این امر مهم موجب شفاف سازی هزینه کرد کمک های مردمی شده است.
وی بیان کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، موظف به دریافت زکات فطره خیران بوده و بر اساس نظر مقام معظم رهبری متولی دریافت و هزینه کرد آن شده که در این زمینه به وظایف محوله خود عمل می کند.
صفری افزود: زکات فطره جمع آوری شده در مساجد استان نیز در حال تجمیع بوده که پس از جمع بندی نهایی آمار قطعی این بخش نیز اعلام می شود.
وی خاطر نشان کرد: دفاتر کمیته امداد در سراسر استان ، تلفن گویای 0968877 و سامانه الکترونیکی *24*8877 آماده دریافت زکات فطره و سایر وجوهات مردمی از سوی خیران و نیکوکاران استان است.
در مجموع درآمد حاصل آن نیز به دلیل کثرت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد 60 درصد آن به این بخش و 40 درصد دیگر به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته است.
زکات فطره این استان طی سال گذشته به مبلغ 13 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان جمع آوری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش داشت.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد 13هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.