علی اشرفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 2 هزار و 870 مورد از مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی این استان بازرسی شده است.
به گفته وی، 12 پرونده تخلف به مراجع قضایی استان زنجان ارجاع شده که مربوط به رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی‌های انجام شده، 261 مورد، موارد غیربهداشتی مشاهده و درباره رفع مسائل غیر بهداشتی به آنان اخطار کتبی داده شد.
اشرفی تاکید کرد: علاوه بر نظات و بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری، توزیع و عرضه در سطح این استان یکهزار و 520 مورد نیز بازدید از خودورهای حمل فرآورده های خام دامی انجام شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان متذکر شد: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.
اشرفی ادامه داد: مصرف کنندگان هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت کنند.
وی افزود: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد خام دامی دارد.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.