به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح ملی سیماک در زنجان افزود: یکی از ملاک های توسعه یافتگی، مدیریت یکپارچه در سطح کشورها بر مبنای زیر ساخت های دانش بنیان، آی تی و دولت الکترونیک است.
وی اظهار کرد: نگاه دانش بنیان توسعه آینده کشورها را رقم می زند و در این میان شکی نیست هر گونه سرمایه گذاری در این حوزه و سامانه های مرتبط آن به سرمایه گذاری پایدار ، مستحکم و زود بازدهی منجرشده و مشکلات را در حوزه های مختلف برطرف می کند.
سلطانی افزود: املاک امری مهم بوده و این موضوع در کشورمان اهمیت زیادی دارد، چرا که از گذشته بصورت سنتی و موروثی جایگاه ویژه ای در فرهنگ عامه ایرانیان داشته و از طرفی مطمئن ترین جایگاه سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی بیان کرد: املاک موتور محرک توسعه بوده و درواقع می توان گفت این موضوع در کشورمان فرصتی برای توسعه و حتی تهدید بشمار می رود و بزرگترین سرمایه گذاری ها ونوسانات در این حوزه است.
این مسئول بیان کرد: مباحثی از قبیل رانت، فساد غیر شفاف بودن در حوزه املاک بیش از حوزه های دیگر وجود دارد و اهمیت جانبی آن به دلیل خاص بودن آن در کشور است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: اجرای سیماک حساسیت ویژه ای دارد چرا که برای تحقق برنامه های این بخش به هماهنگی 28 دستگاه مجری آن نیازدارد که این مهم از اهمیت موضوع حکایت دارد.
وی اظهار کرد: برای اجرای بهتر طرح سیماک باید همکاری 2 سویه ای برقرار باشد و در این میان مدیران استانی باید انسجام لازم را برای اجرای این طرح در دستگاههای اجرایی ایجاد کنند.
سلطانی افزود: مشکلاتی در اجرای مناسب این طرح وجود دارد که این مسائل برای پیشرفت روز افزون آن در ستاد فرماندهی اقصاد مقاومتی کشور بررسی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: طبق امار ارائه شده با اجرای این طرح 66 هزار نقطه در کشور ایجاد می شود که سهم این ستان بیش از یکهزار و 300 نقطه است.
وی خاطر نشان کرد: برای تحقق بهینه برنامه های این پروژه باید متولیان مربوطه مشکلات ساختاریرا برطرف کنند و این استان نیز حمایت های لازم را انجام می دهد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.