به گزارش ایرنا، موسی رضایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در زمینه آغاز تعطیلات تابستانی و لزوم برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، اظهار کرد: ایجاد پایگاه های اوقات فراغت هرساله روندی رو به رشد داشته و سال گذشته تعداد پایگاه ها را از 41 به 56 مورد و امسال نیز با استقرار این پایگاه ها در روستاها تعداد آنها را به 60 مورد رساندیم.
وی یادآور شد: سال گذشته 7 هزار و 600 دانش آموز این شهرستان از برنامه ها و کلاس های اوقات فراغت بهره مند شدند و امسال با توجه به افزایش تعداد و تنوع فعالیت پایگاه ها پیش بینی می شود 8 هزار نفر از خدمات این محل ها استفاده کنند.
رضایی تصریح کرد: برای تنوع بخشی به فعالیت های پایگاه ها به حضور و همکاری سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، اداره ورزش و جوانان و در مجموع اداره های مرتبط نیاز داریم.
وی با اشاره به محورهای کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان، خاطرنشان کرد: محورهای ارتباطی- هویتی- بصیرتی، مهارت های علمی فرهنگی و هنری، مهارت های حرفه ای، مهارت اقتصادی و اشتغالزایی و مهارت ورزش و سلامت نمونه هایی از محورهای فعالیت این پایگاه ها است.
رضایی بیان کرد: رشد همه جانبه شخصیت دانش آموز، استمرار فعالیت پرورشی، ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی و ایجاد زمینه های سلامت روحی و روانی دانش آموزان از اهداف اصلی مورد نظر این طرح است.
وی اهتمام به تربیت اقتصادی، تحقق شعار سال و هر دانش آموز یک مهارت را نمونه ای از سیاست هایی عنوان کرد که این طرح به دنبال تحقق آن است.
مدیر آموزش و پروش ابهر با تاکید بر اینکه در طرح اوقات فراغت به اشتغالزایی دانش آموزان به ویژه در رشته کشاورزی تمرکز داریم، یادآور شد: سال گذشته دانش آموزان با نظارت کارشناسان کشاورزی در 2 مزرعه هیدج و شناط ابهر اقدام به کشت محصولاتی مانند لوبیا، خیار و گوجه فرنگی کردند که امسال تعداد این مزارع به 6 مورد افزایش خواهد یافت و در صورت مساعد بودن شرایط جوی مهارت کشت محصولات جالیزی به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.