به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 146 شغل پایدار از محل تسهیلات بانکی و 51 شغل نیز از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ایجاد شده است.
وی یادآوری کرد: ایجاد اشتغال پایدار و رسیدن به خودکفایی و توانمندی مددجویان از اهداف اصلی این نهاد است و تلاش می شود در کنار آن خدمات تخصصی مددکاری ایجاد اشتغال و استقلال فکری، فرهنگی و اقتصادی نیز ارائه شود.
صفری افزود: اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در رشته‌های دامداری، کشاورزی، خدمات صنفی، صنعتی و تولیدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار استان بوده و با همین رویکرد 122 شغل در مناطق محروم ایجادشده است.
وی بیان کرد: بر این اساس سال گذشته با پرداخت 2 میلیارد و 600 میلیون ریال وام اشتغال از طریق بانک کشاورزی، 153 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ایجاد شد.
صفری افزود: سال گذشته نیز 2 هزار و 683فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 374 میلیارد و 140میلیون ریال از طریق کمیته امداد استان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد در سال جاری هدفمند و بر مبنای برنامه محوری قرار دارد و در این میان داشتن بانک اطلاعاتی از مستعدین اشتغال، ایجاد طرح‌های نو و خلاقانه طرح‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های مهم حوزه اشتغال در سال جاری است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.