رضا کابلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بدهی بیان شده مربوط به سال های قبل از 96 است که مشترکان بدهی های خود را به شرکت آب و فاضلاب روستایی پرداخت نکرده اند که این مهم باید محقق شود.
به گفته وی، سال گذشته 93 درصد از هزینه های آب آشامیدنی مشترکان روستایی استان زنجان پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، مکانیزه شدن دوره قرائت کنتور آب مشترکان روستایی و کوتاه شدن زمان آن، آنلاین شدن قرائت و ثبت میزان کارکرد و صدور فیش، پرداخت حق الزحمه ماموران کنتور بلافاصله پس از قرائت و فعال شدن کمیته درآمد مشترکان را از موارد مهم در تحقق 93 درصدی مطالبه شرکت آب و فاضلاب روستایی برشمرد.
کابلی اظهارکرد: 93 درصد از مطالبه های وصول شده کفاف هزینه های این شرکت را نمی کند چرا که قیمت تمام شده آب آشامیدنی در روستاهای استان زنجان 15 هزار ریال است که با نرخ چهار هزار و 500 ریال برای مشترکان به فروش می رسد.
وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان سالانه 50 میلیارد ریال زیان می دهد، افزود: سالانه 30 میلیارد ریال از سوی دولت به این شرکت پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: این میزان اعتبار پرداختی از سوی دولت برای هزینه های شرکت و ارائه خدمات به مشترکان استفاده می شود.
کابلی با تاکید بر اینکه مدیریت هزینه ها طی سالجاری در دستور جدی این شرکت قرار گرفت، خاطرنشان کرد: باید هزینه ها در حوزه بهره بردای و نگهداری با خدمات آنلاین کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، طی سال گذشته 202 روستای استان زنجان مشکل آب آشامیدنی داشتند که 81 روستا از این وضعیت خارج شدند.
استان 907 روستا دارد که از این تعداد 595 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.