غفور آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق گزارش اعلامی، چهار کوهنورد تهرانی ( 2 نفر خانم و 2 نفر آقا ) که از شهرستان طارم قصد عزیمت به استان گیلان را داشتند، یکی از این کوهنوردان سقوط کرده و مصدوم می شود.
وی اظهار کرد: پس از دریافت این گزارش، تیم جمعیت هلال احمر سرخه دیزج طارم به همراه یک دستگاه آمبولانس و خودروی کمک دار به محل حادثه اعزام شدند.
آقاجانلو افزود: کوهنورد مصدوم خانم حدود 30 ساله تهرانی در حوالی سد کرد آباد از صخره سقوط کرده بود که با توجه به آسیب های جدی برای درمان به بیمارستان شهدای طارم انتقال یافت.
وی بیان کرد: هم اکنون وضعیت این زن کوهنورد اهل تهران مساعد گزارش شده و اقدامات درمانی لازم انجام گرفته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: منطقه طارم به لحاظ دارا بودن آب و هوایی بکر و طبیعت زیبا بسیاری از گردشگران و کوهنوردان این مسیر را برای تردد انتخاب می کنند.
وی یادآوری کرد: اغلب کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت جوی و اقلیمی، هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان به ارتفاعات طارم صعود می کنند، که بروز چنین مساله امکان امداد رسانی بهنگام امداد گران را با دشواری مواجه می کند.
آقاجانلو خاطر نشان کرد: بر این اساس بعداز ظهر روز گذشته نیز حوالی ساعت: 15:30 نیز سقوط یک دامدار از ییلاقات هزار رود طارم که از اسب سقوط کرده بود، 2 تیم از جمعیت هلال احمر طارم به محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: این مصدوم احتمال خونریزی داخلی داشت و برا این اساس مقرر بود با بالگرد به بیمارستان منتقل شود اما به دلیل نامساعد بودن جوی با امبولانس انتقال یافت.
به گزارش ایرنا، پیش از این امدادگران این جمعیت طی فروردین امسال نیز کوهنورد حادثه دیده را در ارتفاعات طارم این استان پس از هفت ساعت تلاش نجات دادند و مصدوم توسط اورژانس برای درمان به بیمارستان منتقل شد.
بهمن سال گذشته نیز 15 کوهنورد زنجانی در ارتفاعات روستای ولیدر شهرستان طارم، مسیر خود را گم کردند که متاسفانه بک نفر از انها بر اثر سقوط سنگ و برخورد آن به ناحیه سر جان خود را از دست داد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.