منصور خسروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضعف در فرهنگ سازی، نبود آگاهی و نداشتن اطلاع از عواقب خطرناک آتش سوزی باعث این اتفاق در مراتع می شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 300 هکتار از مراتع و منابع طبیعی استان با بی تدبیری عده ای، طعمه آتش شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی زنجان درباره اهمیت آموزش همگانی افزود: این اداره کل به تنهایی توان آموزش را نخواهد داشت، اما نهادی مانند آموزش و پرورش و رسانه ها می توانند در این موضوع مهم خطرات آتش سوزی را به نحو مطلوب تبیین کنند.
وی تاکید کرد: البته این میزان آتش سوزی نسبت به سال 95 حدود یک سوم کاهش داشته، اما با این وجود آمار زیادی در تخریب منابع طبیعی به شمار می رود.
خسروی گفت: برای مقابله با آتش سوزی آمادگی داریم و حدود 300 آتش کوب و سایر تجهیزات اطفای حریق تهیه شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی زنجان در توصیه ای به مردم اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده آتش سوزی با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند.
خسروی افزود: از خاموش کردن آتش در طبعیت مطمئن شوند و در محیط های خطرآفرین به ویژه زمان وزیدن باد شدید از روشن کردن آن پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
این مراتع شامل 22 درصد مراتع درجه یک، 37 درصد مراتع درجه 2 و 41 درصد نیز مراتع درجه سه است.
مساحت مراتع ییلاقی شهرستان زنجان 45 هزار هکتار، شهرستان طارم 47 هزارو 758 هکتار و ماهنشان نیز 16 هزار هکتار است.
فروردین امسال 10 اکیپ ویژه یگان حفاظت به منظور تشدید نظارت بر عرصه های ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از دخل و تصرف در این عرصه ها به صورت 24 ساعته فعال هستند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.