پرویز قزلباش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهانه بطور متوسط 12 هزار معتاد به مراکز متادون درمانی استان مراجعه و خدمات سرپایی مورد نیاز را دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: در این مراکز پزشکان مجرب، روانشناس و مددکار اجتماعی مستقر هستند و خدمات مورد نیاز با توجه به وضعیت مراجعه کننده ارائه می شود.
قزلباش افزود: در این مراکز سه نوع دارو به تشخیص پزشک به معتاد داده می شود و در صورت تشخیص موارد بحرانی از سوی متخصص مربوطه در بیمارستان بهشتی زنجان بستری می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: سیاست کلی مبارزه با مواد مخدر، درمان و بازتوانی مصرف کنندگان، کاهش آسیب های ناشی از مصرف این مواد، به ویژه کاهش آسیب ناشی از داروهای تزریقی و جلوگیری از تغییر الگوی مصرف از مواد کم خطر به مواد پر خطر را پیگیری می کند.
وی بیان کرد: به عبارتی دیگر با اجرای این سیاست تلاش می شود، معتاد تزریقی به غیر تزریقی تبدیل شده و در قدم بعدی نیز مواد غیر تزریقی کم خطر جایگزین شده و درنهایت به ترک مواد منجر شود.
قزلباش افزود: هم اکنون 2 مرکز ترک اعتیاد این واحد دانشگاهی نیز راه اندازی شده که هدف اصلی این مراکز پذیرش معتادان محلی به ویژه معتادان تزریقی است که خدمات مورد نیاز و وسایل پیشگیری در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین گروه های در معرض ابتلا به (HIV) اچ آی وی معتادان تزریقی هستند و معتادان دستگیر شده پس از ارجاع به این مراکز بلافاصله تست مورد نظر را انجام می دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت نیاز اقدامات و آموزش های لازم به معتادان داده می شود از طرفی تیم مددکاری نیز وضعیت خانواده های آنان را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.