سرهنگ جعفر رحمتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه سارق، بیشتر خودروهای مدل پائین را که فاقد تجهیزات بازدارنده بویژه 'سیستم ایموبلایزر' بودند را سرقت می کردند.
به گزارش ایرنا، ایموبلایزر، سیستم امنیتی است که بر روی برخی خودروهای داخلی و خارجی به منظور جلوگیری از سرقت نصب می شود.
وی اظهار کرد: سارقان پس از سرقت خودروها، قطعات مختلف آن ازجمله سیستم صوتی، تایرها و صندلی ها را به منظور تامین هزینه های ناشی از مصرف مواد مخدر، باز کرده و به فروش می رساندند.
رحمتی افزود: این سه سارق که در شهر زنجان مبادرت به سرقت خودروها و لوازم داخل آن می کردند بومی هستند و در این رابطه یک مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان به افراد توصیه کرد به منظور جلوگیری از سرقت، خودروهایشان را به تجهیزات باز دارنده ای چون 'قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر' مجهز کنند و پس از پارک خودروها از بسته بودن درها و بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کنند.
رحمتی افزود: بیشترین وقوع سرقت خودرو در مقابل ورودی بیمارستان ها و بانک ها اتفاق می افتد چراکه افراد بطور معمول برای انجام کار خود در این مکان ها عجله دارند و سارقان به کمین نشسته نیز از این فرصت استفاده کرده و دست به سرقت خودروها می زنند.
وی با بیان اینکه در اینگونه موارد بهترین راه استفاده از پارکینگ های عمومی معتبر است، خاطرنشان کرد: برخی سارقان خودرو نیز در مقابل منازل پرسه می زنند و زمانیکه صاحب خودروها برای باز کردن و یا بستن در پارکینگ، خودرو روشن را ترک می کند از این غفلت استفاده کرده و در یک لحظه، نقشه سرقت را عملی می کنند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.