به گزارش خبرآنلاین، همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با حضور سید محمود نوابی معاون وزیر و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، شعبانی سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و اقتصادی استان و مدیران واحدهای تولیدی استان برگزار گردید.

در این همایش  ناصر فغفوری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت :حمایت از کالای ایرانی یکی از روشهای اجرای اقتصاد مقاومتی است که در آن توجه ابتدا به مصرف کننده و خریدار کالای ایرانی جلب می شود.

وی یادآور شد : حمایت از کالای ایرانی در 4 بعد سیاست گذاری در حوزه دولتی و قوای 3 گانه ، تولیدکنندگان ، فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و تولید کالای با کیفیت تقسیم بندی می شود.

فغفوری با تاکید بر تولید کالای باکیفیت اظهار داشت : آسیبی که تولید کالای بی کیفیت به کشور وارد می کند بیش از خرید کالای خارجی است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان عنوان کرد : تولید کالا با کیفیت بالا بر رونق اقتصادی کشور تاثیر مستقیم دارد لذا امیدواریم امسال با تدوین استانداردها شاهد تولید کالای با کیفیت بهتر باشیم.

وی خاطر نشان ساخت :با همراهی و همفکری بخش دولتی و بخش خصوصی خواهیم توانست گام های بزرگی در زمینه رونق اقتصادی برداریم.

در ادامه این همایش سیدمحمود نوابی معاون وزیر و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: در دنیای کنونی بنگاه‌هایی که از حقوق مصرف‌کننده حمایت نکنند محکوم به فنا هستند و ۵۱ بنگاهی که در فراخوان این سازمان از استان زنجان خود را در معرض ارزیابی قرار دادند، قابل تقدیر هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای تولیدی در استان، انتظار می‌رود که این تعداد متقاضیان در سال‌های آتی افزایش یابد. همچنین امیدواریم روزی بتوان همه بنگاه‌ها و تولیدات و خدمات را ارزیابی کرد تا مردم متوجه تولیدکنندگان صحیح‌العمل شوند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در هفدهمین دوره همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان، ۲۵ برابر و تعداد منتخبین ۲۲ برابر نسبت به دوره اول شده است، افزود: این همایش داوطلبانه بوده و افزایش حضور شرکت‌کنندگان در این همایش نشان از بهبود شرایط برای مصرف‌کنندگان است.

نوابی، ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده را قانونی مترقی دانست و خاطرنشان کرد: این ماده از قانون اصول قرآنی، سیره و سنت اسلامی و نیز حقوق و قوانین بین‌الملل را شامل می‌شود. همچنین در این ماده عنوان شده که استانداران با همراهی انجمن حمایت از مصرف‌کننده استان، دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی را به لحاظ شفافیت ارائه خدمات و ... ارزیابی و انتخاب کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: تولیدکننده باید بتواند از فرصت خوبی که پیش‌آمده استفاده کنند و کالاهای تولید شده باید با استحکام و دوام و زیبا باشد، در این صورت است که مصرف‌کننده به کالای ایرانی گرایش پیدا می‌کند و نباید فراموش کرد که در حال حاضر فرهنگ حاکم بر جامعه خرید کالا با برند خارجی است، ولی لزوما همه کالاهای خارجی با کیفیت نیستند و این بازرگانان هستند که کالای بی‌کیفیت و ارزان را به بازارهای ایرانی وارد می‌کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم 10 واحد تولیدی حامی حقوق مصرف کنندگان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

شرکت های زرخیزان ، رسالوله پاسارگاد ، آریا خبره شریف ، ایران ترانسفو ، صنایع خالص سازان روی ، گسترش صنایع روی ایرانیان ، تسنیم ماهان ، سازه گستران زحل ، سیلیس آرا و شرکت زرین معدن آسیا به عنوان واحدهای منتخب معرفی و با اهداء لوح تجلیل شدند.

 

 

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 919006
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.