حسین فضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رتبه بندی سایماگو دانشگاه ها را از نظر کیفی بررسی و سطح بندی می کند و کسب چنین جایگاهی تاییدی بر کار کیفی دانشگاه علوم پایه محسوب می شود.
وی ماموریت اصلی این دانشگاه را تربیت دانشجویان توانمند و کیفی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری بیان کرد و یادآورشد: هم اکنون اغلب فارغ التحصیلان این دانشگاه در دیگر دانشگاه های داخل کشور و تعدادی هم در خارج از کشور مشغول به کار هستند.
فضلی اظهار کرد: نسبت دانشجو به هیات علمی این دانشگاه 9.3 به یک است به آن معنا که به ازای هر 9.3 دانشجو در این دانشگاه یک عضو هیات علمی وجود دارد.
وی یادآورشد: در مجموع این دانشگاه 986 دانشجو و 106 عضو هیات علمی دارد و تعداد فارغ التحصیلان آن هم به 2 هزار و 100 نفر می رسد.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: 233 مقاله پژوهشی حاصل تلاش اساتید و پژوهشگران این دانشگاه طی سال 2017، در مجله های ISI منتشر شده است.
فضلی تربیت نیروهای با کیفیت در مقاطع تحصیلی عالی را یکی از ویژگی های این دانشگاه عنوان کرد و ویژگی دیگر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه را حذف زوائد اداری، اجرایی و حتی ساختمانی برشمرد.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: این دانشگاه از معدود مراکزی است که موفق به کسب دوره دکتری مستقیم شد و می تواند دانشجویان را از مقطع دبیرستان پذیرش کرده و تا دکتری در رشته فیزیک آموزش دهد.
وی اضافه کرد: این مجوز منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه دانشجویان برای شرکت در آزمون ها می شود.
افضلی تاکید کرد: به حتم آن دسته از دانشجویانی می توانند وارد چنین دوره ای شوند که در کنکور رتبه قابل قبولی کسب کنند و از دانش آموزان برجسته باشند.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، سال گذشته به عنوان یکی از پنج دانشگاه توانمند کشور که می توانند در سطح دانشگاه های بین المللی فعالیت کنند، انتخاب شد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.