استاندار زنجان با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی نهادی است که به احیاء سنت های دیرین کمک می کند، گفت: جشنواره غذای اکو یادآور سنت‌های کهن ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم اظهار کرد: این جشنواره فرصتی برای تمرین نشاط و شادمانی است.

استاندار زنجان، جشنواره غذای اکو را یادآور سنت کهن ایرانیان خواند و گفت: این مهم به همت میراث فرهنگی محقق شد و لازم به یادآوری است اگر این سازمان نبود بسیاری از سنت ها فراموش می شد.

درویش امیری، به حمایت وزرای کشورهای عضو اکو از جشنواره غذای اکو اشاره کرد و افزود: غذا به عنوان یکی از نیازهای بشری مورد توجه قرار دارد و به جهت زندگی شهرنشینی بشر بیش از گذشته به غذای سالم و سنتی نیازمند است.

درویش امیری گفت: جشنواره این فرصت را فراهم کرد که نشان دهد غذای سالم همان غذاهای طبیعی است و عرضه غذاهای طبیعی زمینه تبادل فرهنگ بین کشورها را ایجاد کرد.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه غذا به گسترش فرهنگ بومی‌کشورها کمک می‌کند، تاکید کرد: تنوع در غذا یکی از مولفه‌های جذب گردشگر است و خوشبختانه در کشور از تنوع غذایی خوبی برخوردار هستیم.

مقام عالی استان از آشپزی به عنوان یک هنر در زندگی بشر یاد کرد و گفت: هر غذای ایرانی شناسنامه ایرانیان است و بایستی از آن جشنواره برای جذب گردشگر به استان زنجان کمک گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.