مریم حسن زاده ماکویی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای کودکان زیر 14 سال در شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری برای دارندگان دفترچه بیمه روستایی و مرکز شماره 6 شهری زنجان از دیگر خدمات انجام گرفته بوده است.
وی اظهار کرد: توجه به افزایش سطح سلامت دانش آموزان بویژه سطح سلامت دهان و دندان آنها نوعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده محسوب می شود و در این ارتباط برنامه های ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدائی از برنامه های مهم طرح تحول نظام سلامت است.
حسن زاده ماکویی افزود: بر این اساس در سال گذشته حدود 53 هزار و 778 خدمت برای دانش آموزان شامل ترمیم، فیشور سیلانت و سایر خدمات دندانپزشکی و انجام 2 مرحله وارنیش فلوراید تراپی به فاصله 6 ماه با پوشش میانگین بالای 99 درصد انجام گرفته است.
وی بیان کرد: ارزیابی وضعیت شاخص های بهداشت دهان و دندان در سطح استان نشان می دهد که با اجرای برنامه های پیشگیری و درمانی وضعیت شاخص DMFT کودکان 12 ساله در سطح استان از 1.66 در سال 91 به 1.56 در سال 95 رسیده است که نشان از برنامه های اجرایی در سطح کشور و استان را دارد.
شاخص DMFT مجموع تعداد دندان های پوسیده، کشیده شده و ترمیم شده را در یک فرد نشان می دهد که این وضعیت در چند سال آینده به یک خواهد رسید.
کارشناس مسئول دهان ودندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: خدمات دندانپزشکی انجام یافته برای گروههای سنی یاد شده 151 هزار 981 مورد بوده و برآورد ریالی ارائه خدمات رایگان در سطح استان در سال گذشته به مبلغ 50 میلیارد ریال(5 میلیارد تومان) است.
وی خاطر نشان کرد: این خدمات ارائه شده شامل خدمات دندانپزشکی فلوراید تراپی کودکان زیر 14 ساله و نیز توزیع مسواک انگشتی در پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت برای گروه سنی زیر 2 سال بوده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.