سید علی اکبر طاهایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار جامعی از مشاغل غیر رسمی در کشور وجود ندارد و تا زمانی که کسب و کار در کشور به طور کامل بهبود نیابد، گرفتاری ها و مشکلات مرتبط با آن همچنان وجود دارد.
وی اظهار کرد: حقوق کنونی کارگران پاسخگوی نیازهای آنها نیست و برطرف کردن مشکلات قشر کارگری در گرو تحول آفرینی در اقتصاد کشور است.
این مسئول خاطرنشان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر وضعیت کارگران اشراف و بر این موضوع نیز تاکید دارد که حقوق این قشر از میزان تورم رسمی کشور باید بیشتر باشد.
مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هم اکنون کارگرانی در صنوف مختلف با حداقل حقوق کار می کنند که تحت پوشش بیمه نیستند و برای حفظ شغل خود تمایلی به شکایت ندارند.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشنامه افزایش 19.5 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال 1397 را که بیست و دوم فروردین ماه به تصویب شورای عالی کار رسید، ابلاغ کرد.
بر این اساس، کارگرانی که دستمزد پایه آنها در سال 1396 معادل 929 هزار و 931هزار تومان بود، کارگران حداقلی بگیر تلقی شدند که دستمزد این گروه از کارگران در سال 1397 به میزان 19.5درصد افزایش یافت.
دستمزد حداقلی بگیران در سال 1396 با افزایش 181هزار و336 تومانی به یک میلیون و111 هزار و267 تومان رسید اما دستمزد سایر کارگران که حقوق پایه آنها در سال 1396 بیشتر از 929 هزار و 931 تومان است، در گروه 'سایر سطوح مزدی' قرار می گیرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.