سرهنگ رمضان آفریدون روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان در مقایسه با سال 95 که 30 کشته بود 10درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: پارسال 15 نفر از 27 کشته شده تصادفات رانندگی درون شهری استان زنجان موتورسیکلت سواران، یک نفر دوچرخه سوار و 10 نفر نیز عابرین پیاده بودند.
آفریدون با بیان اینکه فروردین امسال (از یکم تا 25 فروردین) تصادف منجر به فوت در این استان اتفاق نیفتاد، افزود: 26 فروردین جاری بر اثر وقوع یک فقره تصادف رانندگی، مرد 70 ساله ای جان خود را از دست داد.
وی خاطرنشان کرد: این حادثه در کمربندی جنوبی شهر زنجان اتفاق افتاد و این پیرمرد بر اثر برخورد خودرو سواری پراید به شدت مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، جان سپرد و راننده پراید نیز از سوی کارشناسان پلیس راهور، مقصر شناخته شد.
وی علت کاهش تصادفات رانندگی درون شهر زنجان را حضور موثر پلیس در نقاط حادثه خیز، ایمن سازی و آشکار سازی، رعایت کردن مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم و رانندگان، یاری دستگاه های ذیربط و اطلاع رسانی مناسب از سوی رسانه های گروهی ذکر کرد.
آفریدون، توجه نداشتن به جلو با حدود40 درصد، رعایت نکردن حق تقدم عبور، تغییر مسیر ناگهانی، استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و خوردن و آشامیدن را بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی درون شهری استان زنجان اعلام کرد.
وی به عابرین پیاده نیز توصیه کرد برای عبور از عرض بزرگراه ها و خیابان ها از پل عابرین پیاده استفاده کرده و از آمد و شد در تقاطع ها و حرکت از نقاط تاریک و کور به جد پرهیز کنند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.