محمد صالحی روز چهارشنبه در حاشیه آئین رژه نیروهای مسلح استان زنجان به خبرنگار ایرنا، افزود: خلبان بالگرد به هیچ وجه تصور نمی کرد که با گلوله تانک، هدف قرار گیرد و زمانی به خود آمد که دیگر کار از کار گذشته بود.
وی که از دلاورمردان خطه کردستان است، اظهار کرد: در یکی از روزهای سال 1360 در منطقه 'رقابیه' بنا به دستور و فرمان شهید غلامرضا مخبری مراقب تانک های دشمنان که تحت حمایت 2 بالگرد پیش می آمدند بودم که با شکار این بالگرد، آرایش جنگی آنها به هم خورد و ترس و واهمه سراسر وجودشان را گرفت.
صالحی ادامه داد: چند تانک دشمن در این نبرد سخت و نابرابر منهدم شد و رانندگان دیگر تانک ها با دیدن این صحنه ها، از محل متواری شدند تا گرفتار مشت های آهنین رزمندگان اسلام نشوند.
وی افزود: با شکار این بالگرد و به پاس این افتخارآفرینی، درجه ارشدیت تشویفی از جانب 'غلامرضا مخبری' به من ابلاغ شد و نشان دادم که می شود بالگردها را نیز با استفاده از گلوله تانک، مورد تهدید و هدف قرار داد.
صالحی تصریح کرد: این منطقه زیر دید و در تیر رس دشمن بود و رزمندگان دلیر و شجاع اسلام، دست به هر نبوغی می زدند تا تحرکات دشمن را مختل کرده و آنان را از رسیدن به اهداف نامشروع خود بازدارند.
وی یادآور شد: روز قبل از شکار بالگرد، یک دستگاه تانک دشمن را نیبز با گلوله مستقیم، هدف قرار داده و نابود کرده بودم و
به یاد دارم که به خاطر شکار تانک دشمن، شهید مخبری از سر شوق، کلاه آهنیم را بوسید.
این جانباز بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی گفت: نقطه ضعف تانک ها، بالگرد است و خیلی راحت مورد هدف این پرنده قرار می گیرند و این 2 بالگرد قصد شکار تانک های ما را داشتند اما با انهدام این بالگرد، اجازه شکار را به آنان ندادم.
به گزارش ایرنا، نیروهای مسلح زنجان، همزمان با سراسر کشور با انجام رژه، آمادگی، صلابت، اقتدار، توان و دستاوردهای رزمی و دفاعی خود را در دفاع از انقلاب و نظام به نمایش گذاشتند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.