محمدرضا محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 504 نفر در این هسته ها عضو هستند که با مشارکت بیشتر مردم این تعداد افزایش خواهد یافت.
وی گفت: بعد از شروع به کار رسمی هسته های مردمی در اسفند 96، در هفته پایانی سال گذشته 10 گزارش مردمی دریافت شد.
محمدی گفت: مردم پس از عضویت می توانند با مشاهده مشکلات در اجرای قوانین در دستگاه های عمومی این مسئله را به قوه قضائیه به طور مستقیم گزارش کنند.
دبیر ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم زنجان تاکید کرد: از وظایف قوه قضائیه رسیدگی به تظلمات است و این قوه نگاه خود را از شروع امور قضایی بعد از وقوع جرم به پیشگیری از وقوع جرم تغییر داده است.
وی اظهار داشت: برای آموزش و فرهنگ سازی اعضای ستاد، نخستین همایش آموزشی اسفند 96 برگزار و نکات مهم و مسائل هدفگذاری شده برای آنها تبیین شد.
محمدی بیان کرد: مهمترین گام مثبت قوه قضائیه در تشکیل ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم، مردم محور بودن آن در زمان اجراست و مشارکت عمومی را به عنوان یک اصل می پندارد.
وی گفت: رسانه ها تاثیر بالایی در فرهنگ سازی، مشارکتهای اجتماعی و موج آفرینی دارند، بنابراین در تبیین فعالیت های این ستاد و پیشگیری از وقوع جرم باید کمک کار دادگستری استان باشند.
به گزارش ایرنا، مردمی کردن امنیت و سلامت اخلاقی - اجتماعی در کشور به صورت غیر مستقیم از مهمترین اهداف تشکیل این ستاد است.
علاقه مندان می توانند با ثبت نام در سامانه ملی http://sajam.adliran.ir بعد از طی فرآیند مورد تایید مصرح در آیین نامه عضو این ستاد شوند.
زنجان در حوزه جرایم مختلف ارتکابی جزو استان های امن کشور محسوب می شود و نزدیک سه سال است که هیچ پرونده امنیتی از جمله سرقت از بانک و آدم ربایی در زنجان تشکیل نشده است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.