حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارشها در شهرستان زنجان نیز طی بازه زمانی یاد شده نسبت به بلند مدت 19.6 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 12.8 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: بر این اساس شهرستان ماهنشان با توجه به اقلیم منطقه وضعیت بهتری داشته بطوری که میانگین بارش ها از اول سال زراعی جاری (اول مهر 96 تا 15 فروردین امسال) 169.4 دهم میلی متر ثبت شد که نسبت به بلند مدت و سال گذشته به ترتیب سه و 2 درصد کاهش دارد.
سلطانی افزود: در مجموع می توان گفت هم اکنون وضعیت بارشی اغلب مناطق استان کمتر از نرمال گزارش شده و تغییرات اقلیم و افزایش ناگهانی دمای هوا تاثیرات نامطلوبی را بر روند بارندگی می گذارد.
وی بیان کرد: پیش بینی نقشه های هواشناسی نیز بیانگر آن است که در صورت تثبیت الگوهای جوی در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت بارندگی های خوبی در این استان به وقوع خواهد پیوست و تحقق این مهم وضعیت کنونی را به حد نرمال خواهد رساند.
این کارشناس ادامه داد: این در حالی است که در ماه های پایانی سال گذشته نیز بارش های بسیار خوبی در این استان به ثبت رسید و تا حدود زیادی نگرانی های بوجود آمده را برطرف کرد.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس صرفه جویی در مصارف آب در تمامی بخش ها از جمله کشاورزی، صنعتی به ویژه آب شرب خانگی بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد.
به گفته وی، استفاده نکردن از آب شرب برای شستشوی خودروها، بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری و آبیاری زمین های کشاورزی در ساعات خنک از جمله راهکارهای صرفه جویی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.