سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد تصادف رانندگی رخ داده در مسیرهای ارتباطی این استان، 53 مورد جرحی، 113 فقره خسارتی و 9 مورد مابقی نیز فوتی بود.
وی با بیان اینکه 45 درصد از مجموع سوانح رانندگی رخ داده در طی یاد شده مربوط به واژگونی است اظهار کرد: علت 40 درصد از تصادفات رانندگی اتفاق افتاده در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروها بود.
شیرمحمدی افزود: بیشترین کیلومتر با 35 درصد مربوط به 'کیلومتر 70 تا انتهای مسیر، بیشترین وسیله نقلیه مقصر با 73 درصد مربوط به خودروهای سواری، بیشترین ساعت تصادفات با 25درصد بین ساعات 19 تا 23 و بیشترین تصادف رخ داده نیز در آزادراه زنجان - قزوین بود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر ترافیک در مسیرهای ارتباطی استان زنجان، عادی و روان است و از رانندگان انتظار می رود برای جلویگری از وقوع حوادث رانندگی با صبر و حوصله و دقت بیشتر رانندگی کنند.
به گزارش ایرنا، در ایام اجرای طرح عملیاتی ترافیکی نوروز 96 که به مدت 16 روز بود هفت نفر در جاده های زنجان جان خود را از دست دادند.
طرح عملیاتی ترافیکی و خدمات سفرهای نوروزی از 24 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 همزمان با سراسر کشور در سطح استان زنجان با شرکت دستگاه های مختلف خدمات رسان، با شعار 'آرامش بهاری با نظم و امنیت' آغاز شد.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.