سرهنگ محمدعلی عظیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده های ارتباطی خدابنده، میانه و آزادراه زنجان - قزوین اتفاق افتاد.
وی اظهار کرد: در این مدت 24 فقره سانحه رانندگی منجر به جرح در جاده های مختلف استان زنجان اتفاق افتاد که بر اثر آن 30 نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
عظیمی افزود: بیشترین تصادفات رخ داده نیز مربوط به خودروهای سواری بوده و اغلب نیز بر اثر واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود.
وی با تاکید براینکه در روز نخست سال 97، تصادف رانندگی منجر به فوت در سطح جاده های استان زنجان را نداشتیم، یادآور شد: در ایام اجرای طرح عملیاتی ترافیکی نوروز 96 که به مدت 16 روز بود هفت نفر در جاده های زنجان جان خود را از دست دادند.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان به رانندگان توصیه کرد در حین خستگی و خواب آلودگی از ادامه مسیر به جد اجتناب کنند و با رانندگی در بین خطوط و پرهیز از سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و صحبت با تلفن همراه، سفر امن و ایمنی را برای خود، سرنشینان و دیگران رقم بزنند.
عظیمی افزود: متاسفانه در این ایام، استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان وسایط نقلیه بیشتر مشاهده می شود و انتظار می رود تمام رانندگان از مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کرده و قانون را محترم شمارند.
وی از مسافران نوروزی خواست زمان برگشت از سفرهای نوروزی را به روزهای آخر موکول نکنند و در مدیریت زمان دقت کنند تا گرفتار عجله و شتاب و ترافیک سنگین نشوند.
طرح عملیاتی ترافیکی و خدمات سفرهای نوروزی از 24 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 همزمان با سراسر کشور در سطح استان زنجان با شرکت دستگاه های مختلف خدمات رسان، با شعار 'آرامش بهاری با نظم و امنیت' آغاز شد.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.