به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه در سال 96 اتفاقات تلخ و شیرینی در کشور داشتیم، افزود: مشارکت سیاسی مردم در انتخابات اردیبهشت برای تعیین سرنوشت چهار ساله کشور، از زیباترین اتفاقات سال جاری بود که این حضور حداکثری پشتوانه ای عظیم برای نظام جمهوری فراهم آورد.
وی ادامه داد: با وجود برخی دلخوری ها و کاستی در حوزه اقتصادی، ملت ایران در انتخابات اردیبهشت، همبستگی ملی خود را به رخ جهانیان کشیدند و با آرمان های انقلاب پیمان دوباره بستند و این حضور باعث شد تا نظام جمهوری اسلامی همچنان در اوج اقتدار باشد.
استاندار زنجان به لزوم آمادگی دستگاه های خدمات رسان استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و شهروندان در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، رسالت سنگینی را در جهت فراهم کردن سفر خوب، آرامش و آسایش مسافران دارند.
وی به راه اندازی پارک علم و فناوری استان در هفته گذشته و استقرار 38 شرکت دانش بنیان در آن اشاره کرد و گفت: این پارک یکی از موثرترین ابزار برای دستیابی به کسب و کارهای نوین در استان است.
درویش امیری حمایت از شرکت های دانش بنیان را از رویکردهای اصلی مدیریت استان برشمرد و افرود: باید تلاش کنیم تا رتبه استان از حیث میزان کسب و کارهای دانش بنیان در بین استان های کشور ارتقا پیدا کند.
استاندار زنجان با بیان اینکه سهم اشتغال و سبد اقتصادی استان در بخش کشاورزی و صنعت بالاتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات ظرفیت های زیادی برای اشتغال در استان وجود دارد که تحقق عملیاتی آن نیازمند همراهی دستگاه ها است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر میزان اشتغال در بخش خدمات استان زنجان حدود 10 درصد کمتر از میانگین 51.4 درصدی کشوری است.
گفتنی است میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان 18.3 درصد است که 9 درصد بالاتر از میانگین 9.3 درصدی کشور در این بخش است.
در حوزه صنعت نیز میزان اشتغال در این بخش در استان 31.1 درصد است که حدود 3 درصد بالاتر از میانگین 29.4 درصدی کشور در این بخش است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.