محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلف های 55 پرونده ارجاع شده به مراجع قضایی در استان زنجان مربوط به رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی بود.
به گفته وی، در 11 ماه گذشته از سالجاری ، 11 هزار و 517 مورد از مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی این استان نظارت و بازرسی انجام شده بود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی‌ها، 442مورد موارد غیر بهداشتی مشاهده و درباره رفع مسائل غیر بهداشتی به آنان تذکر داده شد.
حاج کاظمی از معدوم سازی 51 هزار و 77 کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی خبرداد و یادآوری کرد: این فرآورده ها غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی بود.
به گفته وی، در 11 ماهه امسال و طی بازرسی و نظارت‌های انجام گرفته از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی 63 هزار و 843 کیلوگرم از این فرآورده‌ها نیز ضبط شده بود.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر نظات و بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری، توزیع و عرضه در سطح این استان 6 هزار و 353 مورد نیز بازدید از خودورهای حمل فرآورده های خام دامی انجام شد.
حاج کاظمی یادآورشد: طی این مدت بیان شده 865 مورد از فرآورده های خام دامی نمونه برداری انجام شد.
وی متذکر شد: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
حاج کاظمی تاکید کرد: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.
وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 6 کشتارگاه دام و طیور است که این کشتارگاه ها 11 دامپزشک، هشت ناظربهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد که به طور مستمر بر روند کشتار دام و طیور نظارت می کنند.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.