به گزارش ایرنا، معاون فرماندار شهرستان ابهر روز سه شنبه در این آیین گفت: متاسفانه رفتار خوبی با طبیعت نداشته ایم و امروز روز آشتی با طبیعت است.
علی محمدیان افزود: اگر نتوانیم آب، خاک، منابع طبیعی و مراتع را حفظ کنیم دست یابی به توسعه متوازن و پایدار غیر ممکن است و اگر می خواهیم جامعه سالم و توسعه پایداری داشته باشیم باید به طبیعت احترام بگذاریم.
وی اظهار کرد: هرچقدر توسعه و رشد ما متناسب و مطابق با توسعه زیست محیطی باشد قطعا این توسعه پایدار خواهد بود و ما باید منابع طبیعی را به‌عنوان بستری برای حیات انسان ها و زیر بنای توسعه پایدار برای خود و نسل های آینده حفظ کنیم.
وی با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری، تاکید کرد: احترام به طبیعت و درخت در ایران ریشه تاریخی و دینی دارد و در طول تمدن ایرانیان جشن های متعددی برای گرامی داشت و آشتی با طبیعت برگزار کرده اند و در قرآن و روایت به حفظ و احترام به درخت و منابع طبیعی توصیه های فروانی شده است.
شهردار ابهر نیز در این آیین گفت: در این مراسم 400 اصله نهال به یاد جان‌فشانی های شهیدان شهرستان ابهر در دوران دفاع مقدس کاشته شد و در طول هفته منابع طبیعی 6 هزار نهالی در مناطق مختلف شهر غرس می شود.
علی ذوالقدریها خاطر نشان کرد: برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ فضای سبز از مردم کمک می گیریم و درختانی که در معابر اصلی شهر و به کمک کسبه غرس و نگهداری شود مغازه داران می توانند از تخفیف عوارض نوسازی شهرداری بهره مند شوند.
محمد الهیاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر نیز در این آیین گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد کاهش بارندگی بودیم احتمال آتش سوزی در مراتع بسیار افزایش می یابد و از مردم می خواهیم فرهنگ حفظ منابع طبیعی را ترویج و با رعایت اصول ایمنی در طبیعت ما را یاری کنند.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.