حمید میرزایی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون بیش از چهار هزار و 700 طرح از سوی متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی در این شهرستان در سامانه 'کارا' به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه خدابنده قطب کشاورزی استان به ویژه در حوزه تولید گندم است، ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر کاهش بارندگی ها و افت منابع آب زیر زمینی، ظرفیت اشتغالزایی در بخش کشاورزی را تحت الشعاع قرار داده و از طرفی محدودیت مراکز تولیدی صنعتی در خدابنده، موجب شده است تا نرخ بیکاری به ویژه در بین جوانان تحصیل کرده و مستعد این شهرستان، یک تا 2 درصد از میانگین استانی بالاتر باشد.
به گزارش ایرنا، بنا به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، نرخ بیکاری در این استان تا پاییز سال جاری به 9.6درصد رسید.
فرماندار شهرستان خدابنده به ضرورت راستی آزمایی تسهیلات پرداختی برای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است تا تسهیلات اشتغال روستایی به سمت اشتغالزایی واقعی حرکت کند تا بخشی از مشکل بیکاری در سطح شهرستان از این ناحیه مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، سهم استان زنجان در مرحله نخست طرح ایجاد اشتغال در مناطق روستایی یکهزار میلیارد ریال است.
شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.