به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: در توزیع اشتغال این استان در بخش صنعت و معدن از میانگین کشوری بالاتر و در بخش خدمات 14 درصد پایین تر است.
وی یادآورشد: اشتغال در بخش خدمات در دسترس تر است اما باید اشکال کار شناسایی و برطرف شود تا میزان اشتغالزایی در این حوزه افزایش یابد.
درویش امیری اظهار کرد: 11 هزار نفر طی سال جاری در چرخه بیمه تامین اجتماعی اضافه و تثبیت شده است و تعداد قابل توجهی از افراد شاغل هم به لیست بیمه شدگان اضافه نمی شوند.
استاندار زنجان بر لزوم تکمیل گزارش عملکرد دستگاه ها در حوزه اشتغال این استان تا 20 اسفند برای گزارش به تهران و هیات دولت تاکید کرد.
وی به اشتغالزایی انجام شده برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدامات، گام موثری در کاهش فرهنگ گدا پروری، رکود و سکون بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی است.
درویش امیری هدایت و حمایت این افراد برای دستیابی به شغلی مناسب را فرصتی برای خودکفا سازی آنان برشمرد و ادامه داد: این روش در کاهش آمار افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمک می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: به طور متوسط امسال یک هزار نفر به ازای هر ماه به تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی اضافه شده است.
فرامرز نیک سرشت آمار تحقق 18 هزار نفر اشتغال در این استان را با آمار ارائه شده از سوی تامین اجتماعی منطبق خواند و اعلام کرد: این آمار فرصت های جدید شغلی دور از انتظار نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: بر اساس آمار استخراج و برنامه های اجرا شده، طی سال جاری، در مجموع تاکنون 18 هزار و 920 فرصت شغلی جدید در این استان محقق شده است.
محمدرضا یوسفی افزود: چهار هزار و 743 فرصت شغلی در بخش اشتغال حمایتی، سه هزار و 97 مورد در حوزه سیاست های مداخلاتی، 10 هزار و 285 مورد در بخش تفاهم نامه های دستگاهی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و 793 فرصت هم در بخش فناوری اطلاعات محقق شده است.
میزان اشتغالزایی پیش بینی شده برای سال جاری به بیش از 12 هزار فرصت می رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در این جلسه اضافه کرد: اشتغالزایی در این استان باید به گونه ای هدایت شود که فشاری به منابع پایه از جمله آب، خاک، هوا و منابع طبیعی وارد نشود.
شهرام طهماسبی اشتغالزایی در بخش خدمات را نیازمند هزینه و منابع کمتر خواند و ابرازکرد: همچنان در بخش اشتغال بخش خدمات موفق به انجام کار جدی نشده ایم.
وی یادآورشد: زنجان در بخش گردشگری و صنایع دستی فرصت های بسیاری دارد که بیشتر باید مورد توجه برنامه ریزی و مسئولان حوزه اشتغال قرار گیرد.
طهماسبی اظهار کرد: در صورت توجه به اشتغالزایی در بخش خدمات، گردشگری و صنایع دستی در کنار توجه به مشاغل خرد، زمینه افزایش ارزش افزوده بخش های مختلف و خدمات ارائه شده هم فراهم می شود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.