حسین سلطانی روز شنتبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز /شنبه/ استان آسمانی ابری و مه آلود که با بارش های برف و باران همراه بوده و در ارتفاعات نیز بارش برف و کاهش دید افقی و احتمال کولاک به وقوع خواهد پیوست.
وی اظهار کرد: بر این اساس عمده بارشها در جنوب و شرق استان رخ خواهد داد که این روند تا اواسط روز /یکشنبه/ نیز ادامه داشته و بتدریج این سامانه از استان خارج خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: سامانه بارشی دیگری از بعدازظهر /دوشنبه/ وارد این منطقه و استان خواهد شد و بارش های بسیار خوبی را برای اغلب مناطق استان به همراه خواهد داشت و روز /سه شنبه/ از استان خارج خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته قیدار و گرماب با صفر درجه و ماهنشان با 12 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای کنونی شهر زنجان یک درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد.
این کارشناس خاطر نشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین 1 و 10 درجه بالای صفر گزارش شده و علاوه بر آن دمای هوا طی سه روز آینده نیز تغییر محسوسی نخواهد داشت.
به گفته ی، سلطانی در 24 ساعت گذشته بیشترین بارشها از آببر ، فرودگاه، خیرآباد و شهر زنجان به ترتیتب به میزان 9، 8، 7 و 5.1 دهم میلی متر گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.