حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز /یکشنبه/ این استان بصورت آسمانی ابری و در برخی نقاط مه آلود خواهد بود که گاهی با افزایش ابر و بارش پراکنده همراه خواهد شد.
وی یادآوری کرد: از عصر امروز شدت وزش باد در برخی نقاط افزایش یافته و در ارتفاعات و گردنه های بادگیر با احتمال کولاک برف همراه خواهد شد.
سلطانی افزود: بر این اساس سامانه بارشی دیگری از عصر روز /دوشنبه/ وارد منطقه و استان خواهد شد و بارشها دوباره در استان آغاز می شود که این رو ند برای روزهای/ سه شنبه و چهارشنبه/ نیز ادامه دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: دمای بیشینه طی روز سه شنبه با کاهش نسبی چهار درجه ای همراه خواهد شد و تا پایان هفته جاری وضعیت پایداری حاکم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته قیدار با منفی یک و آببر طارم با 11 درجه بالای صفر گرمترین و سردترین ایستگاههای هواشناسی استان بود، دمای کنونی شهر زنجان نیز 2 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی ندارد.
به گفته سلطانی، در مدت یاد شده بیشترین بارش ها به ترتیب در شهرهای خرمدره، زرین رود، حلب و زنجان 13.4 ،13.1، 11.4 و 8.1 دهم میلی متر ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.