به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ما به متوقف شدن روند صعودی آمار طلاق در استان راضی بودیم ولی با مجموع اقدامات انجام شده، میزان طلاق در استان طی 9 ماهه سال جاری، یک درصد نیز کاهش پیدا کرده است.
وی ابزار امیدواری کرد، با پی گیری برنامه های تدوین شده در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه طلاق، شاهد کاهش بیش از پیش این آسیب در سطح استان باشیم.
به گزارش ایرنا، در 9 ماهه امسال یکهزار و 752 واقعه طلاق در استان زنجان به ثبت رسید.
چهار موضوع اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت در اولویت اقدامات لازم برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان زنجان در دستور کار مسئولا اجرایی قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان به طرح تقسیم کار ملی برای مهار آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای این منظور در سال 95 برای 11 دستگاه اجرایی در استان، برنامه و اعتبار در نظر گرفته شد.
سلطانی افزود: سال گذشته در مجموعه 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه های دستگاه های اجرایی در خصوص مهار آسیب های اجتماعی در استان اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: در سال جاری نیز در مرحله دوم اجرای طرح تقسیم کار ملی برای مهار آسیب های اجتماعی، تا کنون برای 10 دستگاه اجرایی بالغ بر 16 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
سلطانی تصرح کرد: گسترش نظام آموزش، مشاوره و توانمندسازی، حضور هر چه بیشتر مردم و تشکل های مردم نهاد و پی گیری تدوین نظام جامع سلامت از رویکردهای مهم استان در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی در سال جاری است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.