به گزارش ایرنا، 18 سنگنورد جوان راه یافته به فینال مسابقات 'بولدرینگ' سنگنوردی انتخابی تیم ملی مردان ایران در زنجان، بدلیل اعتراض به داوری و نحوه برگزاری مسابقات توسط فدراسیون از حضور در این مرحله از پیکارها خودداری کردند.
رضا زارعی روز دوشنبه در گفت وگو خبرنگار ایرنا افزود: در هر رشته ورزشی، اعتراض به داوری وجود دارد اما نوع بیان آنها متفاوت است، متاسفانه ورزشکاران قدیمی و کسانیکه عمر سنگنوردیشان به پایان رسیده برای رسیدن به خواسته هایشان، ورزشکاران جوان حاضر در رقابت های سنگنوردی زنجان را تحریک به اعتراض کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: شایسته است اگر ورزشکاران پیشکسوت اعتراضی به نحوه داوری مسابقات دارند به جای تحریک جوان ها و پایمال کردن حقوق آنان، از راه قانونی پیگیر موضوع باشند.
زارعی افزود: فدراسیون در مرحله نخست سعی می کند ضعف های خود را برطرف و سپس کمک کند تا ورزشکاران جوان به عرصه فعالیت بازگشته و بهتر از قبل به فعالیت های سنگنوردی خود ادامه دهند.
وی یادآور شد: در رقابت های سنگنوردی انتخابی تیم ملی مردان ایران در زنجان، داوران کارورز در کنار داوران بین المللی و رتبه دار به قضاوت مشغول بودند و برای اینکه این داوران رشد کنند باید در مسابقات باشند.
زارعی تصریح کرد: خطای داوری به حتم وجود دارد ولی حتی اگر داور خطایی هم داشته باشد نباید برخورد قهرآمیز با این داور کرد و جو مسابقه ملی را اینگونه برهم زد.
زارعی یادآور شد: در بحث جایزه دار بودن این رقابت ها نیز، سنگنوردان شرکت کننده کم لطفی کردند و در واقع تا به امروز در تمام مسابقات برگزار شده، جوایز نقدی اهدا شده است و اهدا جوایز در این مسابقات نیز پیش بینی و حتی به ورزشکاران نیز اعلام شده بود.
فینال این رقابت ها، عصر شنبه /28 بهمن جاری/ تنها با شرکت 2سنگنورد در سالن اختصاصی سنگنوردی واقع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد.
هجدهمین دوره رقابت های سنگنوردی بانوان و مردان ایران، در رده سنی آزاد و رشته های سرعت، سرطناب (لید)، بولدرینگ و ترکیبی (Combined) با هدف انتخاب نفرات برتر به منظور شرکت در اردوهای انتخابی تیم ملی به منظور انتخاب سنگنوردان برتر جهت اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو، از 22 تا 29 بهمن جاری در زنجان برگزار شد.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.