هدایت صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون میانگین سرانه دریافتی ماهانه ایتام نیز از محل کمک حامیان 280 هزار تومان و فرزندان محسنین بیش از 140 هزار تومان است و طبق پیش بینی ها این رقم افزایش خواهد یافت.
وی یادآوری کرد: سرانه دریافتی ایتام در 6 ماهه سال گذشته از 140 هزار تومان تا پایان همان سال به 190هزار تومان افزایش یافت که در سال جاری این مبلغ روند روبه رشدی داشته و تا پایان سال نیز به 300 هزار تومان خواهد رسید.
به گفته وی، هم اکنون 18 هزار و 887 حامی، حمایت معنوی سه هزارو 148 یتیم و فرزندان محسنین را عهده دار هستند که در استان زنجان بطور متوسط هر یتیم دارای 10حامی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: خیران این استان در حوزه های مختلف پیشقدم هستند و این موضوع بخوبی ملموس بوده و توانسته بخشی از مشکلات موجود را برطرف کند.
وی یادآوری کرد: طرح اکرام ایتام به فرزندانی اطلاق می شود که پدر و مادر و یا هر 2 والدین را از دست داده باشد و محسنین نیز فرزندانی را شامل می شود که دچار بیماری یا ازکار افتادگی، خانواده طلاق و یا زندانی باشند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون یکهزار و 423 یتیم و یکهزار و 725 فرزند محسنین تحت حمایت حامیان قرار دارند.
صفری خاطرنشان کرد: توسعه طرح اکرام ایتام و محسنین و افزایش تعداد حامیان برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از برنامه های مهم این نهاد در استان زنجان است و خیران زنجانی می توانند با مراجعه به سایت کمیه امداد به نشانی www. Emdad.ir یا با ارسال عدد یک به سامانه 3000333324 و یا با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در این طرح مشارکت فعالانه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا،هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردارند که 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی از جمله آنها هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.