به گزارش ایرنا، محمدرضا طهماسبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: بیمه های بخش خصوصی برای عقد قرار داد با انجمن بیماران کلیوی تمایلی ندارند و همین موضوع مشکلاتی را برای درمان این بیمادران ایجاد کرده است.
وی بابیان اینکه با رفع مشکل بیمه، بخش دیالیز مرکز درمانی انجمن بیماران کلیوی استان زنجان ظرفیت پذیرش 200 بیمار را دارد، اظهار کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان مقرر شد تا پایان بهمن ماه امسال این مشکل برطرف شود.
مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان، تعداد بیماران کلیوی تحت پوشش این انجمن را یکهزار و 700 نفر اعلام کرد و گفت: یکهزار و 400 بیمار با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه خارج شدند اما 390 بیمار دیالیزی در 2 مرکز زنجان و 6 مرکز استان تحت درمان درمان بوده و از خدمات لازم استقاده می کنند.
این مسئول خاطر نشان کرد: فعالیت در زمینه پیشگیری؛ آثار و فواید متعددی دارد و در این راستا حمایت خیران از انجمن‌های خیریه موجب خدمات‏‌رسانی بهتر به گروههای تحت پوشش می شود.
وی بیان کرد: با زندگی صعنتی الگوی زندگی نیز تغییر یافته و بدنبال آن برشمار مبتلایان به بیماری های مختلف بویژه کلیوی افزوده شده و بر این اساس خدمات لازم برای بیماران پوششی و مراقبتی ارائه می شود.
این مسئول اضافه کرد: بخش دیالیز خیری ساختمان جدید بیماران کلیوی شهر زنجان توسط یک خیر زنجانی مقیم پایتخت در زمینی به مساحت 800مترمربع در اسفندماه سال گذشته با 15 میلیاردریال احداث و افتتاح شد.
طهماسبی افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته بخش اداری، آموزشی و پیشگیری کلینیک تخصصی بیماران کلیوی زنجان 18 بهمن‌ امسال افتتاح خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در ساختمان جدید (کلینیک شفا) طبقه اول به عنوان مرکز دیالیز و طبقات دیگر نیز به امور اداری، پیشگیری، آموزشی و غربالگری و یک طبقه دیگر نیز با 13 سوئیت برای بیماران مسافر در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش 5 بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.