سجاد صنعتی منفرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جوامع روستایی ظرفیت بالایی در زمینه نقش آفرینی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه دارند که استفاده بهینه از این ظرفیت ها نتایج مفید و مثبتی را به همراه دارد.
وی یادآوری کرد: روستاییان به عنوان رکن اساسی حفظ توان اقتصادی کشور و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی، مهمترین نقش را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.
صنعتی منفرد افزود: اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز تحول بنیادین در مباحثی نظیر معیشت و توسعه روستایی است که خوشبختانه دولت دوازدهم نگاه ویژه ای به توسعه روستایی داشته و تسهیلات خوبی نیز برای رونق اقتصادی در روستاها فراهم کرده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بهترین یاری گر در اجرای اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی به مردم روستاها هستند و توجه یوژه به این مناطق و برنامه ریزی برای توسعه روستایی علاوه بر افزایش تولید ناخالص ملی، موجب ماندگاری جمعیت مولد به ویژه جوانان در این مناطق شده و جامعه را از پیامدهای مهاجرت و حاشیه نشینی، مشاغل کاذب و فقر را کاهش می دهد.
وی بیان کرد: بیکاری در روستاها باعث به وجود آمدن بحران حاشیه‌نشینی در شهرها شده در صورت شکوفایی و توانمند اقتصاد روستاها، ساکنان این مناطق کمتر به روستا مهاجرت می کنند که تحقق این مهم از حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری می‌ کند و بنابراین باید همراه با توسعه زیرساخت‌های روستایی، اقتصاد خانوار روستایی نیز توسعه یابد.
صنعتی منفرد خاطر نشان کرد: خدمت به مردم در مناطق دوردست، صعب العبور و کم برخوردار روستایی، از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بنیاد مسکن این امر را وظیفه خود دانسته و همواره در راستای خدمت رسانی به این مناطق تلاش کرده است.
به گزارش ایرنا ، بر اساس سرشماری سال 95 از جمعیت یک میلیون و 574 هزار و 61 نفری این استان 346 هزار و 284 نفر در روستاهای استان ساکن هستند و این استان 905 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** خبرنگار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.