امیرحمیدنیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استقرار شهرک صنعتی تخصصی سرمایه گذاران ترک در زنجان، نشستی با اتاق بازرگانی استانبول برگزار شد.
وی یادآورشد: در این نشست سرمایه گذاران ترک، سوالاتی در خصوص روند سرمایه گذاری، شرایط گمرکی، بیمه ای و قوانین کار مطرح کردند که با همکاری و حضور تمام مسئولان ذینفع استان و استاندار و معاونان وی، جمع بندی و پاسخ های مکتوب برای متقاضی ترک ارسال شد.
حمیدنیا اظهار کرد: حضور و سرمایه گذاری شرکت پارس حیات که از سال گذشته موفق به دریافت مجوز طرح توسعه و اضافه کردن 15 هکتار زمین به مجموعه خود شده، در ایجاد رغبت بیشتر برای سرمایه گذاران ترک به منظور ورود به زنجان موثر بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان زنجان گفت: در صورت راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی سرمایه گذاران ترکیه ای، صنعت خاصی مد نظر آنان نیست و هر نوع صنعتی را متناسب با شرایط زیست محیطی استان می توانند مستقر کنند.
وی با بیان اینکه برای استقرار این سرمایه گذاران منطقه ای در شهرک صنعتی ابهر پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: برای استقرار شهرک صنعتی سرمایه گذاران ترک، استان دیگری هم مطرح است، اما مسئولان زنجانی پیگیری بیشتری دارند و سرمایه گذاران ترک هم اغلب با زنجان مذاکره کرده اند.
حمیدنیا ادامه داد: علاوه بر سرمایه گذاران ترک، سرمایه گذاران چینی هم برای ایجاد شهرک تخصصی چینی ها در زنجان دست به کار شده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان رویکرد اصلی چینی ها در استقرار صنایع را، صنایع مربوط به حوزه انرژی برشمرد و گفت: برای پاسخگویی به تقاضای سرمایه گذاران چینی، شهرک صنعتی شماره 4 زنجان در منطقه دره لیک پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه چینی ها متقاضی زمینی با قواره بزرگ بودند، مساحت پیش بینی شده برای استقرار در شهرک صنعتی شماره 4 را 400 هکتار اعلام کرد.
حمیدنیا اضافه کرد: چینی ها هم اطلاعات مورد نیاز خود را از استان دریافت کرده اند و در حال بررسی بیشتر ابعاد این برنامه ریزی هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: مسئولان زنجانی هم بیکار ننشسته اند و اقدام به فعال سازی مشاوران مربوطه برای مطالعه ارزیابی های زیست محیطی، طراحی، مکانیک خاک و ایجاد زیر ساخت ها هستند و امید می رود عملیات اجرایی بخشی از آنها دهه فجر امسال آغاز شود.
موضوع استقرار شهرک صنعتی چینی ها و ترک ها از 2 سال قبل در زنجان مطرح است، پیش از این سرمایه گذاران ترک، هشت استان را برای مطالعه و ارزیابی در نظر گرفته بودند.
زنجان 13 ناحیه و شهرک صنعتی دارد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.