مسیح الله سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور در چهار شاخص تقسیم بندی شده است، یادآورشد: استان ها بر این اساس در معرض آسیب، آسیب دیده، به شدت آسیب دیده و بحرانی هستند.
سلطانی اظهار کرد: در استان زنجان از 17 شاخص، در همه موارد به غیر از چهار مورد در معرض آسیب هستیم، بدان معنا که وضعیت ما خوب است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان اظهار کرد: در بحث اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت از استان های آسیب دیده هستیم و وضعیت بحرانی در زنجان نداریم.
وی خاطر نشان کرد: اینکه در معرض آسیب هستیم در حداقل 13 شاخص، بدان معناست که ما باید بر روی پیشگیری کار کنیم و پیشگیری هم نیازمند آموزش است و به حتم بخشی از این آموزش ها هم مربوط به مهارت ها و ارتباط گیری است.
سلطانی ادامه داد: ارزیابی ها نشان می دهد که آمارهای مربوط به خشونت، مفاسد اخلاقی، طلاق توافقی و حاشیه نشینی کاهش یافته و از گسترش آن جلوگیری شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته علاوه بر پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد، استان شاهد کاهش تعداد زندانیان هم بوده است.
وی آمارهای مثبت را انگیزه بخش اجرای این طرح در سال دوم و با همین اولویت بندی اعلام و اضافه کرد: اولویت های طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی در اغلب استان ها وجود دارد، اگرچه در زنجان کمرنگ تر است اما در اولویت قرار دارند.
طرح تقسیم کار ملی از شهریور سال 95 به دستور رهبر معظم انقلاب در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و بر همین اساس مسئولیت دستگاه های مختلف برای کاهش آسیب های اجتماعی تعیین و ابلاغ شد.
نخستین گزارش 10 هزار صفحه ای از اجرای این طرح به کمک 100 نفر از اساتید دانشگاه و صاحب نظران ملی، شهریور سال جاری در وزارت کشور تدوین و به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.