یوسف رضاپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمانی که چاه آب غیرمجازی پر می شود دیگر برداشت آب از این چاه ها امکانپذیر نیست.
به گفته وی، استان زنجان هفت هزار و 369 چاه غیرمجاز دارد که سالانه بیش از 312 میلیون مترمکعب آب از طریق این چاه ها برداشت می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، تعداد چاه های مجاز استان را 10 هزار و 457 حلقه برشمرد و یادآورشد: سالانه بیش از 866 میلیون مترمکعب آب نیز از این چاه ها برداشت می شود.
رضاپور از صرفه جویی یک میلیون مترمکعب آب در استان زنجان خبرداد و افزود: این میزان صرفه جویی برای 26 حلقه چاه مجاز انجام شده است.
وی ادامه داد: این تعداد چاه ها با وجود داشتن پروانه بهره برداری اضافه بر مجوز برداشت می کردند که تاسیسات اضافی و غیرمجاز آنها جمع آوری شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان خبرداد: 35 حلقه چاه غیرمجاز نیز تا تعیین تکلیف نهایی از سوی مراجع قضایی این استان پلمپ شده است.
رضاپور تاکید کرد: از نیمه دوم سال گذشته پلمپ چاه های غیرمجاز تا تعیین تکلیف نهایی از سوی مراجع قضایی انجام می شود، قبل از این تا صدور حکم قضایی مجوز انسداد چاه های غیرمجاز وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پلمپ چاه های غیرمجاز در این استان تا زمان صدور حکم نهایی هیچ برداشت آبی از این چاه ها انجام نمی شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: علاوه بر مسدود کردن چاه های غیرمجاز استان به منظور مدیریت بحران آب، 110 حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند و حجمی شده است.
رضاپور اظهارکرد: زمانی که برداشت آب بیش از میزان پروانه کنتور باشد، کنتور به طور اتوماتیک خاموش شده و عمل نمی کند.
به گزارش ایرنا، منابع آبی استان زنجان یکهزار و 677 میلیون مترمکعب در سال است که از این تعداد 549 میلیون مترمکعب آبهای سطحی شامل رودخانه ها، سدها و نهرهاست و یکهزار و 128 میلیون مترمکعب نیز برای آبهای زیرزمینی شامل چشمه ها، قنات، چاه های غیرمجاز و مجاز است.
7325/3216
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.