حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه جدید بارشی، وضعیت جوی امروز/ دوشنبه/ این استان ابری همراه با مه صحبگاهی پیش بینی شده و بتدریج بارش های پراکنده برف و باران بیشتر مناطق این استان را فرامی گیرد.
وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها، در ارتفاعات و گردنه های این استان نیز با وقوع کولاک موضعی برف کاهش دید افقی به وقوع خواهد پیوست و رانندگانی که قصد عبور از این مسیرها دارند تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.
سلطانی خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد نیز به ترتیب از منطقه خیرآباد به میزان 47 کیلومتر بر ساعت و پس از آن از شهرهای گرماب و فرودگاه 36 کیلومتر بر ساعت و قیدار و زنجان نیز 32 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
وی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با منفی چهار درجه سردترین و گرماب با 15 درجه گرمترین ایستگاههای هواشناسی این استان بود و دمای فعلی شهر زنجان هم صفر درجه گزارش شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه افزایش نشان می دهد.
به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای هوای شهر زنجان طی مدت یاد شده بین صفر و 15 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی **انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.