حامد تقی بیگلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حوالی غروب پنجشنبه /21 دی جاری/ در شهر زرین آباد یک مرد 69 ساله، در روستای ینگی کند سیدلر یک زن 43 ساله و در روستای ایچ نیز یک مرد 32 ساله مورد حمله گرگ قرار گرفتند و کارشان به بیمارستان کشید.
وی با بیان اینکه این گرگ بر اثر ضربات وارده با چوب دستی از سوی این مرد جوان 32 ساله که از ناحیه دست زخمی شده بود و با کمک اهالی روستای اینچه، کشته شد، اظهار کرد: مرد و زن حادثه دیده نیز از نواحی مختلف بدن به ویژه سر و گردن، دچار جراحت شده بودند که به بیمارستان ایثار ایجرود و سپس به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند.
تقی بیگلو افزود: از لاشه این گرگ، نمونه برداری شد و نمونه نیز به منظور اطلاع از هار بودن و نبودن این حیوان وحشی و درنده به اداره کل دامپزشکی این شهرستان فرستاده شد تا با ارسال به آزمایشگاه های معتبر مورد بررسی و تائید قرار گیرد.
وی تصریح کرد: احتمال هار بودن این گرگ وجود دارد چراکه نوع و نحوه رفتارهای ظاهری در این حمله نشان از بیمار بودن این حیوان است.
تقی بیگلو تصریح کرد: شرایط تحت کنترل است و گشت های محیط زیست به صورت مدام در حال پایش منطقه هستند و با توجه به وضعیت پیش آمده، گشت ویژه ای نیز در نظر گرفته شد که به صورت شبانه روز این مناطق را کنترل می کنند.
وی افزود: شهر زرین آباد 'مرکز شهرستان ایجرود' با روستای ینگی کند سیدلر، حدود چهار کیلومتر و روستای ایچ با روستای ینگی گند سیدلر نیز پنج کیلومتر فاصله دارد.
ایجرود یکی از شهرستان های استان زنجان به مرکزیت 'شهر زرین ‌آباد' است که با حدود 40 هزار نفر جمعیت در حدود 30 کیلومتری شهر زنجان 'مرکز استان' قرار دارد.
به گزارش ایرنا، 29 فروردین امسال نیز یک پسربچه 1/5 ساله به نام 'محمد' در یکی از کوچه های روستای زواجر از توابع شهرستان خدابنده مورد هجوم یک قلاده گرگ قرار گرفت که با کمک 2 مرد روستایی با استفاده از موتورسیکلت و طی سه کیلومتر از چنگال گرگ جان سالم به در برد و به دلیل زخمی شدن از نواحی مختلف بدن به منظور مداوا و درمان به بیمارستان امیرالمومنین خدابنده و سپس به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شد.
15 اردیبهشت ماه نیز یک دختربچه 3/5 ساله به نام فاطمه در روستای زرند شهرستان خدابنده مورد یورش یک قلاده گرگ قرار گرفت و از ناحیه سر، صورت و شکم دچار آسیب و جراحت شد.
هرچند این گرگ گرسنه، کودک سه ساله را به عنوان طعمه، شکار کرده و حدود یک کیلومتری نیز او را با خود برده بود اما تلاش اعضای خانواده باعث شد تا گرگ او را بر زمین گذاشته و پا به فرار بگذارد و در روستای گیلوان از توابع شهرستان طارم نیز بر اثر حمله یک قلاده گرگ، مرد 35 ساله ای زخمی شده بود.
غروب 22 خرداد ماه امسال نیز 2 قلاده گرگ به روستای رامین هجوم برده و 2 زن ، 2 مرد، 2 دختر هشت ساله و یک پسربچه 13 ساله را مصدوم و روانه بیمارستان آیت الله موسوی زنجان کرده بود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.