به گزارش ایرنا، ابراهیم قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به تغییرات رخ داده در همایش رضوی که هر ساله در زنجان برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: در سال ٩٧، این همایش به صورت جشنواره داستان‌نویسی برگزار می‌شود در حالی که تا پیش از این، زنجان همایش علمی پژوهشی کرامت رضوی را در دهه کرامت میزبانی می کرد.
دهه کرامت دهه اول ماه ذی العقده با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به پایان می رسد.
قاسمی اظهار کرد: فراخوان نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی تا پایان سال جاری منتشر می شود.
علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر انجمن ادبی اشراق زنجان نیز پیرامون برگزاری این جشنواره گفت: از جشنواره داستانک 'کریمان' که سال گذشته به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به 2 زبان فارسی و ترکی در زنجان برگزار شد، استقبال بالایی صورت گرفت و پیش‌بینی می‌کنیم از جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی نیز استقبال خوبی بشود.
وی به فعالیت هفت ساله انجمن اشراق زنجان در زمینه داستان‌نویسی ترکی اشاره کرد و افزود: تا پیش از این به دلیل نبود کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی، انتظاری از داستان‌نویسان وجود نداشت ولی اینک برگزاری جشنواره داستان‌نویسی رضوی می‌تواند انگیزه مضاعفی به داستان‌نویسان شمال غرب بدهد.
6085/7312
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.