به گزارش ایرنا، احمد نصیری روز شنبه در جلسه ستادهای شهرستانی بازآفرینی پایدار شهری استان زنجان افزود: متاسفانه هر چقدر زمان بیشتری سپری می شود، دستگاههای خدمات رسان بصورت جزیره ای عمل می کنند و هیچ کدام حرف همدیگر را قبول ندارند.
وی اظهار کرد: هم اکنون چند ماهی است که پل سیدالشهدای شهر زنجان نشتی آب دارد، و متولیان شهرداری در حد بضاعت و توان خود تلاش کردند معضل بوجود آمده را با هزینه هایی برطرف کنند اما در نهایت این نتیجه حاصل شد که نشتی آب به فاضلاب شهری بر می گردد.
نصیری افزود: بر این اساس این موضوع چند بار از سوی شرکت آب فاضلاب شهری، پیگیری شده اما نتیجه ای حاصل نشده است.
وی بیان کرد: این شورا برای رفع معضل خود در پل سدالشهدای شهر زنجان به استاندار متوسل شده که شرکت هایی نظیر آب و برق به وظیفه خود در این پروژه عمل نمی کند و ادامه همین روند مشکلات عدیده ای را موجب شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: مردم از شهرداری انتظاراتی دارند و همواره این نهاد غیردولتی را مسئول می دانند و متاسفانه سایر دستگاههای اجرایی شهر بصورت جزیزه ای عمل می کنند.
وی اظهار کرد: این درحالی است دستگاههای اجرایی یاد شده می خواهند به وظفیه خود ذاتی خود در ساخت و ساز شهری عمل کنندو می خواهند با شهرداری تفاهم نامه ای منعقد کند که حق و حقوقی را بپردازند و این موضوع از عجایب این روزگار است.
نصیری خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در شهر زنجان و حتی قیدار بافت فرسوده بالایی وجود دارد که قابل سکونت نیستند و به لحاظ نشت آب ، فاضلاب و ساخت و ساز وضعیتی خوبی نداشته و در واقع عمر آنها به پایان رسیده که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
وی بیان کرد: در صورت بروز زمین لرزه در این مناطق تلفات جانی بسیاری به وقوع می پیوندد و حتی دستگاههای خدمات رسان مانند اتش نشانی نمی توانند خدمات لازم را در کوتاهترین زمان ممکن ارائه کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: برای بازسازی بافت های فرسوده شهر اعتبارات و موانع موجود آن تدابیر لازم اندیشیده و بررسی شده و تا چه میزان نظارت بر این بخش ها وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: هفته ای 100 پرونده تخلف ساختمانی در کمیسیون ماده 100 شهرداری با جمعیت 450 هزار نفری شهر زنجان بررسی می شود و این موضوع و تخلف از قانون افتخار نیست.
نصیری خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی استان نیز در این ارتباط کم کاری می کند و این درحالی است در ساخت و سازها به جای اجرای نقشه اول ، نقشه دوم اجرا می شود و اغلب در کمیسیون ماده 100 شهردرای نیز به این موضوع بیشتر پرداخته می شود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.