به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سردار علیرضا جهانگیری، شامگاه یکشنبه در همایش منطقه ای قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان زنجان برگزار شد به اهمیت آموزش اشاره کرد و افزود: آموزش هایی که سربازان طی دوره ها فرا می گیرند، تصنعی و نمایشی نبوده و در راستای تامین نظم و امنیت کشور است.
وی با تاکید براینکه مهارت افزایی سربازان نیروی انتظامی از اولویت های ناجا به شمار می آید و قشر عظیمی از جامعه آماری ما سربازان هستند، اظهار کرد: سربازی عبور از زمان زندگی ابتدایی به زندگی حرفه ای است.
جهانگیری افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی، در نظر است کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن دوره مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فرا گرفته و زمینه اشتغال آنها پس از پایان خدمت هموارتر شود.
جانشین معاون تربیت و آموزش ناجا با تاکید بر اینکه تلاش و تدبیر نیروهای مسلح در آموزش های بدو و حین خدمت بر اساس مهارت افزایی است گفت: در حوزه مهارت های پلیس، این تدبیر براساس نظام جامع آموزش تدوین شده و برای همه نیروهای مسلح به موجب ماموریت های مربوطه 70 درصد مهارت و 30 درصد تئوری در نظر گرفته شده است.
جهانگیری افزود: برای کارکنان وظیفه ای که قبل از اعزام دارای یک تخصص فنی خاص بوده اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملا مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده اند و در عین حال فاقد گواهینامه تخصصی هستند، گواهی نامه رسمی صادر می شود.
وی با بیان اینکه در نظر است با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای، این افراد ضمن ثبت نام در سامانه سازمان فنی و حرفه ای، مورد ارزیابی قرار گیرند، تصریح کرد: چنانچه افراد در آزمون پذیرفته شوند به آنها گواهینامه رسمی مهارت سازمان فنی و حرفه ای اعطا خواهد شد در غیر این صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، برای آزمون بعدی آماده خواهند شد.
جهانگیری با اشاره به برگزاری چهار مرحله از ارزیابی ها در استانهای تهران، کرمان، فارس و همدان گفت: مرحله پنجم این ارزیابی ها با حضور استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان به میزبانی استان زنجان در حال برگزاری است.
جانشین معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: 850 نفر برای گذراندن دوره مربیگری برای آموزش مهارت سربازان شناسایی شده اند.
فرمانده انتظامی استان زنجان نیز گفت: سربازی یک امر مقدس است و سربازان نقش مهمی در حفظ نظام ، تمامیت ارضی و استقلال کشور ایفامی کنند.
سردار علی آزادی با بیان اینکه سربازان نقش موثر و بسزا در ماموریت های پلیس و حفظ و برقراری نظم و امنیت دارند به مهارت آموزی و بالا بردن مهارت آنان اشاره کرد و افزود: بر اساس ابلاغیه از طرف ستاد کل نیرو های مسلح مبنی بر تعامل و همکاری میان نیروهای مسلح در راستای مهارت افزایی سربازان، اقدامات خوبی با سازمان فنی و حرفه ای در مرکز انجام گرفته است که این همایش نیز در همین راستا برگزار می شود.
وی، تعامل و همکاری با دستگاه های ذیربط کشور، پیش بینی الزامات سازکارهای لازم برای مهارت آموزی سربازان، تعیین اهداف از سیاست های کلان بلند مدت بر موضوع توصیه قابلیت های سربازان، ایجاد همگرایی مشارکت بین نهاد های موثر در حوزه سربازان وظیفه، توصیه نگرش همگانی به ویژه جوانان،نشاط سربازی، استفاده از تمامی ظرفیت ها امکانات و توانمندی های سازمان نیروهای مسلح را از اهداف این همایش خواند.
6084/6085
دریافت کننده: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.