امیر حسین اسکندری در این باره به خبرآنلاین گفت: این طرح، تحت نظر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور و با همکاری کمیسیون های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان های سراسر کشور از مهر ماه سالجاری اجرا می شود.

وی بهترین گلوگاه برای جلوگیری از فعال شدن تجهیزات غیر قانونی در شبکه را زمان درخواست بهره مندی از خدمات شبکه دانست و اظهار کرد: از آنجایی که گوشی های قانونی ملزم به ثبت اطلاعات شناسه خود در سامانه ها هستند و در هنگام استفاده با کدهای ثبت شده صحت ‌سنجی می شوند، لذا به راحتی گوشی های غیر قانونی از دریافت خدمات مخابراتی محروم خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای اجرای این طرح، تعداد محدودی از برندها و مدل های گوشی مشمول طرح می شوند و به تدریج دامنه آنها گسترده تر خواهد شد، ادامه داد: پس از آغاز عملیات اجرای این طرح حداکثر تا 4 ماه آینده، تمامی گوشی های تلفن همراهی که برای اولین بار متقاضی دریافت خدمات اپراتورهای کشور هستند، شامل این طرح خواهند شد.
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری زنجان با اعلام اینکه از 14 آذر ماه امسال، تمامی تجهیزات بر پایه سیم‌ کارت با نشان تجاری Apple تحت اِعمال سیاست این طرح قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: چنانچه دستگاه گوشی تلفن همراه در سامانه ثبت نشده باشد، این کالا به معنای قاچاق تلقی شده و چنانچه در فاصله زمانی مشخص شده، حقوق ورودی پرداخت نشود، ارائه خدمات به گوشی قطع خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح شناسنامه دار کردن گوشی های تلفن همراه، شماره تلفن گویای 096366، شماره پیامکی 7777 و نیز کد دستوری USSD #7777* اعلام شده است و مرکز دریافت شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات با شماره تلفن 124 آماده دریافت شکایات و نظرات شهروندان می باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 821403
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.