حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وحدت حوزه و دانشگاه حول محور دین و آموزه های قرآن از جمله آرمان ها و آرزوهای دیرینه حضرت امام خمینی(ره) به شمار می آمد.
وی با بیان اینکه امروز چهره های دلسوز و خیرخواه حوزه نگران دانشگاه و دانشگاهیان متعهد نیز نگران حوزه هستند، ادامه داد: یکی نگران فاصله گیری دیگری از ارزش ها، هنجارها و مبانی دینی و دیگری نگران روزمرگی، ناکارآمدی و عقب افتادن از معادلات جهانی است.
حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: شاید به نحوی بتوان این 2 نگاه را به موضوع سنت و مدرنیته ربط داد که در نظام سیاسی باید متناسب با اصول و شاخص های تعریف شده، به هم نزدیک شده و نقاط ضعف و قوت هر یک شناسایی و به تناسب آن برنامه ریزی شود.
وی افزود: شکی نیست این برنامه ریزی نیازمند فرایندی علمی و ریشه ای است و بحث های کلیشه ای، تکراری و سطحی سودی نمی بخشد بلکه باید عمیق تر و واقع بینانه تر وضعیت موجود را تجزیه و تحلیل و پس از آسیب شناسی دقیق، وضعیت مطلوب را ترسیم کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاهی ژرف و عمیق و تحلیلی جامع هر دو نهاد را که به منزله دو بال برای تعالی و اوج هستند در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب مسئول می دانند.
27 آذر، روز شهادت آیت الله شهید دکتر محمد مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.