به گزارش ایرنا، سید بیوک موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان با بیان اینکه متکدیان نباید زنجان را بهشت خودشان تلقی کنند، افزود: همه باید برای حل مسأله متکدیان در شهر زنجان وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: باید اطلاع رسانی و تبلیغ لازم انجام شود تا مردم کمک های خود را به موسسه های خیریه رسمی ارائه کنند و این البته مستلزم این است که این موسسات حضور پر رنگ تری در سطح شهر داشته باشند.
موسوی تصریح کرد: باید به گونه ای تدبیر کنیم که تا ظرف 2 ماه آینده شاهد حضور متکدیان در سطح شهر نباشیم.
وی افزود: تعریف معتاد متجاهر و غیر متجاهر، متکدی و در راه ماند در قانون مشخص است و دستگاهها و سازمان های متولی آن هم معین شده است؛ بنابراین دستگاهها باید هر کدام در حیطه مسئولیت ها و وظایفشان در جمع آوری و ساماندهی چنین افرادی وارد عمل شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: طی 2 ماه پیش رو ( تا دهه فجر) باید مساله جمع آوری متکدیان در شهر زنجان و ساماندهی آنان حل شود و گرنه پس از این ضرب الاجل، آبرو و حیثتی برای دستگاه یا دستگهایی که در این خصوص کوتاهی کردند، نخواهم گذاشت.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به فراهم کردن شرایط و زمینه مناسب برای انجام کارهای مطالعاتی از سوی پژوهشگران اشاره کرد و گفت: نباید فضایی ایجاد کنیم که افرادی که می خواهند کار مطالعاتی در حوزه آسیب های اجتماعی انجام می دهند به خود سانسوری مبتلا شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه به اتخاذ نگاه عملی دولت تدبیر و امید در حل و مهار آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: گسترش نظام آموزش، بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و پی گیری نظام جامع سلامت از رویکردهای اصلی ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان در سال جاری است.
مسیح الله سلطانی به پژوهش بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور در سال 94 اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس یافته های این پژوهش در زنجان، داشتن فشار و استرس، افسردگی، کم حوصله گی و مشکلات روانی، گرفتاری مالی ناشی از بد بیاری و ورشکستگی و مورد سرقت واقع شدن از جمله موارد عمده ای هستند که از سوی شهروندان این استان طی 2 سال گذشته تجربه شده اند.
وی با بیان اینکه طی نیمه نخست سال جاری 321 متکدی در سطح استان جمع آوری شد، اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 68 درصد افزایش دارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان نیز در این جلسه گفت: بر اساس گزارش کارشناسان فرمانداری، گرمخانه شهر زنجان که به منظور اسکان افراد بی خانمان احداث شده است، فاقد برخی امکانات و تجهیزات ضروری مطلوب از جمله سیستم گرمایشی است.
بهروز مهدوی افزود: بر اساس قوانین موجود، تامین و تجهیز محل مورد نیاز برای اسکان افراد بی خانمان در شهرها، بر عهده شهرداری است.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در این جلسه گفت: طی حدود 9 ماهه امسال، 554 مورد جمع آوری متکدیان از سطح شهر زنجان انجام شده است.
غلامحسن احمدی افزود: با وجود جمع آوری متکدیان در شهر زنجان که شمار آنها 60 تا 70 نفر است، شاهد بازگشت مجدد آنان پس از هر بار جمع آوری هستیم.
وی اظهار کرد: 70 درصد متکدیانی که در سطح معابر شهر زنجان فعالیت دارند، غیر بومی هستند.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گرمخانه شهر زنجان امکانات و تجهیزات ضروری برای اسکان افراد بی خانمان را دارد، افزود: اسکان برخی افراد همچون معتادان متجاهر در گرمخانه با سایر افراد سالم بی خانمان ممکن است آسیب های دیگری را درپی داشته باشد.
محمد محمد قیداری، مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه به آماده سازی مکان خاصی در شهر زنجان برای نگهداری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: تجهیز سوله ای که در خیابان خیام برای این منظور شناسایی شده است نیاز به اعتبار دارد که امیدواریم با اختصاص آن هر چه سریعتر نسبت به بازسازی این محل اقدام کنیم.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.