خدیجه ابراهیم خانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس گروههای هدف یاد شده می توانند برای ارائه خدمات مورد نیاز به مراکز طرف قرار داد دولتی و خصوصی مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
وی اظهار کرد: بیماران خاص تحت پوشش انجمن های مختلف نیز می توانند یا ارائه مدارک لازم به این اداره کل و پس از دریافت کد نوع بیماری خاص در دفترچه از خدمات مورد نیاز در مراکز دولتی و خصوصی بهره مند شوند.
به گفته این مسئول، تنها تحت پوشش بودن بیمار در انجمن های مختلف برای دریافت خدمات مورد نیاز درمانی ملاک نیست و جزو بیماران خاص محسوب نمی شوند.
وی بیان کرد: اگر متقاضی نخواهد ارزیابی توانمندی مالی برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حداقل حق سرانه (20 هزارتومان برای هر نفز از اعضای خانواده معادل 50 درصد حق سرانه اعلام شده)، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند که 50 درصد باقی مانده حق بیمه را نیز دولت پرداخت می کند..
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: ارائه خدمات تمدید دفاتر بیمه سلامت همگانی رایگان برای همه بیمه شدگان تحت پوشش کماکان بصورت رایگان انجام می گیرد.
به گفته این مسئوول، مجموع هزینه پرداختی برای بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت این استان در سال گذشته 46 میلیارد و 194 میلیون و 900هزار تومان و درمان بیماران خاص نیز هشت میلیارد و 567 میلیون تومان بوده است.
به گزارش ایرنا، با تشکیل صندوق بیمه همگانی سلامت در کشور 10 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و سهم این استان نیز 114 هزار نفر بود.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.