به گزارش ایرنا، حیدر داودی روز شنبه در دوره آموزش تخصصی تعمیر، تجهیز و نگهداری تجهیزات پزشکی معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استانهای کشور افزود: این بخش آموزشی از مهمترین و حساس ترین دوره هایی است که توسط معاونت درمان با جدیت پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که تجهیزات پزشکی بسیار گرانقیمت بوده و در بخش درمان مورد استفاده قرار می گیرند و اگر در شرایط اصطرار نتوان کالیبره و به عبارتی دیگر استفاده مطلوبی کرد، نه تنها مزیتی ندارد بلکه مشکلات خاصی را برای مصدومان ایجاد میکند.
داودی افزود: بر این اساس در این دوره آموزشی و برای ارتقا بخشی 15 نفراز کارشناسان استانهای مختلف شرکت کردند که با نحوه راه اندازی، نگهداری، تعمیرات و تجهیزات پزشکی بصورت تئوری و عملی آشنا می شوند.
وی بیان کرد: بدلیل نوع فعالیت این افراد، درمان اضطرار در شرایط سانحه و دسترسی به امکانات و خدمات شهری بسیار پایین است و در صورت فراگیری آموزشهای لازم میتوان با کسب تخصص های لازم اشکالات پیش آمده را برطرف و نسبت به ارائه خدمات لازم اقدام کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های تخصصی در بخشهای مختلف این جمعیت گفت: اهمیت این دوره ها ارتقای سطح پزشکان جمعیت هلال احمر، تربیت و توانمندسازی نیروهای متخصص توانبخشی در زمان وقوع بحران محقق می شود.
شهرام میرزایی افزود: دراین دوره ها کارشناسان توانبخشی هلال احمر مهارت های لازم را در تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی را فرا می گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: این جمعیت آمادگی دارد، دوره های مختلف آموزشی را در مرکزآموزش پایگاه شمالغرب کشور واقع در این استان به نحو مطلوب برگزار کند.
به گزارش ایرنا، دوره آموزش تخصصی تعمیرو نگهداری تجهیزات پزشکی معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر باحضور 15 نفراز کارشناسان استان ها بمدت یک هفته از امروز شنبه 18 آذرماه درپایگاه امدادو نجات وپشتیبانی هلال احمر استان د رحال برگزاری است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.