رسول بیات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به لزوم تبدیل زنجان به شهر و استان جشنواره ها اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به چنین هدفی نیازمند ظرفیت سازی و نیز بهره گیری از ظرفیت های موجود هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه زنجان به واسطه وضعیت آب و هوایی، در موعد موج اول سفر(عید نوروز) از حضور گردشگران بهره کمی دارد، بنابراین لازم است برای ایام تابستان که مصادف با موج دوم سفر در کشور است، زیر ساخت ها و فضاسازی های مورد نیاز را آماده کنیم.
بیات خاطرنشان کرد: از آنجا در چند سال آینده آیین های ماه محرم در ایام تابستان برگزار می شود، می توانیم از این فرصت برای تقویت گردشگری مذهبی در استان بهره بگیریم.
به گزارش ایرنا، مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم به زنجان می آیند تا خود را به قافله عزاداری ساده و در عین حال پرشکوه حسینیه اعظم و زینبیه اعظم برسانند.
اجتماع و عزاداری هشتم و یازدهم محرم زنجانی ها در فهرست ملی میراث معنوی کشوربه ثبت رسیده است.
وی به وجود زمینه هایی برای توریسم درمانی هم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برخی از جشنواره ها همچون جشنواره آش، تثبیت و تبدیل به نهاد شده است و اکنون لازم است برای آن محتوا بسازیم و هر سال یک نوآوری در آن داشته باشیم.
بیات به لزم برنامه ریزی برای جذب گردشگر خارجی برای جشنواره آش تاکید کرد و گفت: امیدوارم با تامین زیر ساخت های لازم زنجان به شهری با تمام معیارهای گردشگر پسند تبدیل شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.