مهندس علی خدائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر افزایش 260 درصدی درآمد کسب شده در حوزه حمل و نقل باری بین المللی ظرفیت بارگیری شده طی هفت ماهه گذشته از سالجاری در راه آهن منطقه شمالغرب نیز افزایش 191 درصدی دارد.
به گفته وی، ایستگاه های باری بناب در محدوده زنجان و قزوین جزو ایستگاه های باز بین المللی باری در راه آهن منطقه شمالغرب کشور است که صادرات و واردات بین المللی کالا در آن انجام می شود.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور اعلام کرد: ظرفیت جابجا شده طی هفت ماهه گذشته از سالجاری در ایستگاه بین المللی راه آهن بناب را 82 هزار و 896 تن و ایستگاه بین المللی قزوین نیز 6 هزار و 155 تن بوده است.
خدایی با بیان اینکه درآمد کسب شده در حوزه واردات و صادرات از طریق ایستگاه بین المللی بناب بیش از 47 میلیارد و 710 میلیون و 312 هزار ریال بوده است، اظهارکرد: بیش از پنج میلیارد و 463 میلیون ریال در ایستگاه بین المللی راه آهن قزوین در این حوزه کسب درآمد شده است.
وی خاطرنشان کرد: عمده محموله های جابجایی از خط ریلی ایستگاه باز بین المللی بار بناب، گندم، مواد صنعتی شوینده، کاشی مواد معدنی و خاک سنگ روی بوده و مواد اولیه و صنعتی نیز از ترکیه و بنادر جنوبی وارد می شود.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: این محموله ها از ترکیه و کشورهای آسیای میانه شامل اربکستان، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیسکتان وارد و صادر می شود.
به گزارش ایرنا، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد 0710 فعال است و این ایستگاه در شبکه ( UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، 2 ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا UIC)) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبدا و مقصد کالا استفاده کنند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.