به گزارش ایرنا، خیابان زینبیه شرقی یا همان مسیر داوود قلی - دلجویی در سال 89 با حاشیه ها و سر و صدای زیادی گشایش یافت و طی سه ماه تبدیل به یکی از اصلی ترین خیایان های شهر زنجان شد.
سر و صدای احداث این خیابان نه به خاطر سرعت در اجرای آن که به علت ورود جعفر گل محمدی دادستان وقت برای تملک خانه های واقع در مسیر که مالکان آنها قصد همکاری نداشتند و سپس تاکید محمد رئوفی نژاد استاندار وقت بر لزوم اتمام آن طی سه ماه بود.
خیابان داوود قلی - دلجویی با بهره برداری مرحله نخست خود، تقاطع زینبیه را به تقاطع دروازه رشت متصل کرد و به این طریق از بار ترافیکی مرکز شهر کاسته شد اما ماجرا به اینجا ختم نشد.
اطراف خیابان دلجویی که اغلب خانه های تخریب شده قرار داشت، همچنان به همان شکل و شمایل باقی ماند و این پروژه نیمه کاره بار دیگر صدای اعتراض زنجانی ها را درآورد.
پروژه دلجویی که در همان دوران به پروژه 25 ساله شهر زنجان مشهور شده بود، بار دیگر بر سر زبان ها افتاد تا آنکه به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان خرداد سال گذشته قرارداد جدیدی با شرکت جهاد نصر برای ساماندهی پروژه 2 هزار و 150 میلیارد ریالی دلجویی منعقد شد.
مسئولان زنجان با این قرارداد به صرافت احداث 2 پارکینگ، احداث مجموعه های تجاری و اداری و فضاهای تفریحی افتادند آنگونه که اسرافیل نیازی گفت: پروژه دلجویی بالغ بر 15 بلوک متعدد دارد و بناست 94 هزار و 681 مترمربع زیربنای تجاری، مسکونی، اداری و پارکینگ احداث شود.
وی به جزئیات این پروژه اشاره کرد و افزود: 12 هزار مترمربع فضای تجاری، اداری و خدمات و بیش از 49 هزار مترمربع فضای پارکینگ احداث می شود.
نیازی شهرداری زنجان را شریک پروژه اعلام کرد و نحوه و میزان مشارکت شهرداری را مربوط به صدور مجوزها، پروانه ها و تملک ها برشمرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان با بیان اینکه طرح اولیه تعیین کلی و بحث بافت بدنه خیابان داوودقلی - دلجویی تایید شده است، از ایجاد ظرفیت پارکینگ 100 هزار خودرو با بهره برداری از 2 پارکینگ در این مسیر خبر داد.
وی به سرعت بخشی روند ساخت 'سابات' ساختمان مشابه دروازه در تقاطع دروازه رشت اشاره و اظهار کرد: این بنا پس از بهره برداری در اختیار شرکت عمران و بهسازی قرار می گیرد.
نیازی اضافه کرد: پیش بینی می شود به رغم تصویب رقم 2 هزار و 150 میلیارد ریالی برای پروژه دلجویی - داوود قلی، رقم آن با صرف سایر هزینه ها به سه هزار میلیارد ریال برسد.
وی به فضای باز پشت بنای رختشویخانه که هم اکنون شهروندان از آن به عنوان پارکینگ استفاده می کنند اشاره و ابراز کرد: این فضا که متعلق به اداره کل آموزش و پرورش است، بناست پس از تعیین تکلیف به فضای نوستالژیک و خاطره انگیز برای شهروندان تبدیل شود.
نیازی تاکید کرد: مدت اجرای این پروژه بر اساس آنچه که در قرارداد قید شده، سه ساله است که یک سال آن سپری شده و از این پس فقط باید شاهد عملیات اجرایی و عمرانی بود چرا که تمام مجوزهای لازم دریافت شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.